Automobile Bavaria a deschis in luna septembrie un showroom Rolls-Royce in Munchen, prin firma Schmidt Premium Cars. In Romania, grupul a deschis anul trecut, in cadrul reprezentantei BMW din Baneasa, primul service autorizat Rolls-Royce din tara, fiind si unicul de acest fel din regiune.
"In Germania suntem trei dealeri Rolls-Royce. In acesta tara, producatorul britanic si-a propus o cota de piata de 10% din 2.700-3.000 de unitati, cat reprezinta masinile cu acest segment de pret. Pentru numarul de masini pe care il livram in Romania, nu merita o investitie intr-un showroom, care trebuie sa anumite standarde ale marcii. Avem o intelegere cu Rolls-Royce prin care asiguram piata din Romania prin intermediul showroom-ului din Germania si service-ul de aici", a explicat omul de afaceri.
El a spus ca, in Germania, comparativ cu Romania, clientii marcii britanice prefera sa nu isi etaleze masinile.
"In Romania, oamenii care se simt realizati vor sa arate asta, fenomen care a facut ca piata de automobile premium sa creasca, in timp ce vanzarile totale scad", a afirmat Schmidt.
El a adaugat ca romanii prefera sa cumpere masinile premium prin leasing, desi dispun de bani cash.
"Firmele de leasing au inceput sa se fereasca sa finanteze achizitiile scumpe. In cazul in care clientul renunta sa plateasca, firmelor de leasing le este foarte greu sa vanda masinile recuperate. Astfel, pentru masinile scumpe, societatile de leasing au inceput sa ceara sume mari ca avans", a afirmat reprezentantul Automobile Bavaria.
Termenul mediu pentru livrarea unui Rolls-Royce este de doua-trei luni.
Totodata, el a spus ca marja de profit la vanzarea unui Rolls-Royce este de 8%, insa de multe ori este suplimentata de configuratia solicitata de cumpartor.
Seful companiei estimeaza o cifra de afaceri de 150.000 de euro pentru service-ul marcii de lux, unde are in evidenta 67 de unitati Rolls-Roice.
In Romania, Automobile Bavaria este dealer al automobilelor BMW, Mini, Rolls-Royce, motociclete BMW si importator de camioane MAN.
Automobile Bavaria a fost infiintata la Brasov in anul 1994, cand a devenit si importator pe plan local al marcii BMW, iar in 2001 a preluat importul marcii Mini. In 2007, constructorul german de automobile si-a deschis reprezentanta in Bucuresti, preluand astfel activitatea de import pe piata din Romania a celor doua marci.
Proprietarul Automobile Bavaria a readus in discutie posibilitatea de a vinde afacerea, dupa ce in perioada 2007-2008 a vrut sa renunte la colaborarea cu BMW, pe fondul unor neintelegeri.
"Faza de vanzare in 2007-2008 a fost pentru ca nu BMW s-a comportat fair play cu mine. Daca vine cineva si imi face o oferta, totul e de vanzare", a mai spus Schmidt.
In total, reteaua de dealeri a companiei este formata din 13 reprezentante, noua in Romania si patru in Germania.
Schmidt a adaugat ca anul acesta va finaliza o investitie de cinci milioane de euro intr-un centru de service in Otopeni si extinderea showroom-ului BMW din Constanta.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: