Toyota Motor a redus cu 54% estimarile referitoare la profitul anului financiar care se va incheia la 31 martie, dupa ce inundatiile din Thailanda, cele mai grave din ultimii 70 de ani, au afectat productia de vehicule Camry si Prius, transmite Bloomberg.
Profitul net va scadea cu 56%, la 180 miliarde de yeni (2,3 miliarde de dolari), a anuntat vineri grupul japonez, informeaza Mediafax.

Suma este mai mica de jumatate din profitul estimat de 21 de analisti intervievati de Bloomberg.

Potrivit Toyota, inundatiile din Thailanda vor reduce profitul cu 120 miliarde de yeni (1,54 miliarde dolari), reprezentand peste 40% din pierderile estimate in urma cutremurului produs in martie in Japonia.

Deficitul de componente provocat de intreruperea activitatilor din Thailanda a afectat productia de automobile a Toyota la nivel mondial, amplificand impactul problemelor provocate de cutremur si de aprecierea yenului.

"Se pare ca redresarea Toyota va fi mai dificila si va dura mai mult decat ne-am asteptat", a declarat Satoru Takada, analist in Tokyo.
Toyota va ceda, dupa trei ani, pozitia de cel mai mare producator auto la nivel mondial, in favoarea General Motors.

Grupul a redus si prognozele privind profitul operational si vanzarile.

Estimarile referitoare la vanzari au scazut de la 7,6 milioane de vehicule la 7,38 milioane de vehicule.

Prognoza referitoare la profitul operational a fost redusa cu 56%, la 200 miliarde de yeni (2,57 miliarde dolari), la mai putin de jumatate din estimarile analistilor.

Potrivit Toyota, inundatiile din Thailanda vor avea ca efect o productie mai mica cu 260.000 de vehicule, respectiv 3,4% din tinta anuala initiala.

Credit foto: Idea Go/Freedigitalphotos.net
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri