Honda Civic, cel mai sportiv model al marcii japoneze, a primit la inceputul anului echiparea GT cu cateva trasaturi distincte la exterior si interior, ce ii confera un design mai indraznet si atragator.
GT se remarca prin grila frontala sport, elementele cromate, proiectoarele de ceata si evacuarile triunghiulare, jantele de 17 inch, manerele usilor si capacul rezervorului - Dark Chrome.

La interior, echiparea GT vine cu tapiterie din piele Alcantara, pedalier sport, comenzi volan, scaune incalzite, CD MP3, volan imbracat in piele si buton pentru pornirea motorului.

Bordul modelului Civic, pozitionat spre sofer, ofera mai multe trepte de intensitate pentru iluminarea ceasurilor si o gramada de comenzi amplasate in jurul volanului, printre care si butonul de pornire aflat in partea stanga.

Alte lucruri interesante la Civic sunt usile grele care se inchid perfect fara sa fie nevoie sa le trantesti si bancheta cu un sistem de pliere de tip “Magic Seats”. Portbagajul are 415 litri cu bancheta nerabatata.

Pentru test am primit un Civic GT cu motorul pe benzina i-VTEC de 1,8 litri 140 CP si transmisia automata cu 5 trepte, care are un pret de 21.600 euro cu TVA. Importatorul marcii in Romania, Honda Trading, ofera o reducere de 2.500 euro fara TVA pentru un model Civic configurat astfel.

Combinatia motor de 1,8 litri benzina cu transmisie automata mi s-a parut mult mai buna decat cu transmia manuala, in oras este mai usor de condus si ajunge parca mai rapid la 50-60 km/h, fara sa se forteze prea tare sau sa ceara un efort din partea soferului. Tinuta de drum este foarte buna, masina este stabila si placuta.

Consumul propulsorului de 140 de Cai Putere a fost apropiat de cel dat de producator, in jur de 10 litri la 100 km in oras si 6,2 litri la 100 km in afara orasului la o viteza de 90-100 km/h.

Pentru pasionatii de condus manual, transmisia automata japoneza ofera doar trei trepte ce pot fi schimbate de catre sofer, fiind de ajuns pentru ca latura sportiva a motorului de 140 CP o simtim pana in 130 km/h.

Dezavantajul acestei cutii automate japoneze fata de cele de pe modelele germane este ca in mod manual daca nu schimbi tu a doua, a treia, masina nu va urca in trepte si ramane in viteza intai desi acul turometrului ajunge in zona rosie.

Honda Civic atinge o viteza maxima de 205 km/h si ajunge de la 0 la 100 km/h in 10 secunde cu transmisia automata sau in 9 secunde cu cea manuala.

Pentru echiparea GT cu transmisie manuala si motorul pe benzina de 1,8 litri 140 CP pretul este de 20.400 euro cu TVA. Modelul Civic mai este disponibil si cu echiparea Comfort si propulsorul pe benzina de 1,4 litri 100 CP cu transmisie manuala in 6 trepte, la un pret de 18.000 euro cu TVA.

Modelul Civic GT este produs in uzina Honda din Swindon, Marea Britanie.

Mai multe informatii despre Honda Civic GT sunt disponibile aici.

Detalii tehnice Honda Civic GT
Motor: benzina, 1.799 cmc
Transmisie automata cu 5 trepte
Putere maxima: 140 CP/6.300 rpm
Cuplu maxim: 174 Nm/4.300 rpm
Viteza maxima: 205 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 10,2 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 10/ 5,8/ 7,3
Capacitate rezervor: 50 litri
Lungime: 4,25 metri
Latime: 1,76 metri
Inaltime: 1,46 metri
Emisii CO2 g/km: 169 g/km
Masa proprie (kg) 1.265
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri