Spedition UMB a finalizat la timp tronsonul pe care a lucrat, de la kilometrul 48,2 la 62, astfel ca nu va plati penalitati.
Consortiul a castigat licitatia pentru construirea segmentului de autostrada in 2006, iar valoarea initiala a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fara TVA, majorata cu 25% in 2009 la 883,7 milioane lei, fara TVA. Finantarea este asigurata integral de la bugetul stat.
"Avand in vedere ca Euroconstruct Trading 98 si Pa&Co International nu au finalizat lucrarile de constructie pana la data curenta, CNADNR va aplica prevederile contractuale referitoare la penalitatile de intarziere (0,05%/zi), calculate la restul lucrarilor ramase de executat, pana la data finalizarii lucrarilor. Aceste penalitati urmeaza sa fie calculate de consultantul Consitrans, desemnat pentru supervizarea lucrarilor de constructie", se arata intr-un comunicat transmis de CNADNR.
Noul termenul estimat de CNADNR pentru finalizarea tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti este trimestrul al doilea al anului viitor.
Firma Euroconstruct Trading '98 este detinuta de omul de afaceri Dan Besciu, firma Pa&Co International este controlata de Costel Casuneanu, iar Spedition UMB de Dorinel Umbrarescu.
In primavara consortiul a solicitat Ministerului Transporturilor majorarea contractului cu 47%, insa institutia a refuzat si a trimis o notificare asocierii pentru rezilierea contractului. Companiile au renuntat la cerere si au reluat lucrarile.
Totodata, in august premierul Emil Boc le-a reprosat constructorilor ca unele portiuni ale lucrarii arata ca in "epoca de piatra" si i-a avertizat ca le va "taia capul", inclusiv prin aplicarea de penalitati, daca nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: