Renault a deschis o fabrica uriasa pentru productia de masini "low cost" in Maroc, care va ajunge la 400.000 de unitati pe an in 2013, si va avea in prima faza ca principala piata de export Europa, iar sindicalistii francezi acuza "Loganizarea" unor modele care vor reduce cota de piata a Renault, conform Mediafax.
Uzina Dacia din Romania livreaza automobile pe 47 de piete din Europa si regiunea Mediteranei, in timp ce fabrica din Tanger ar fi trebuit sa aprovizioneze regiunea Africii, dar si alte zone mai indepartate, potrivit AFP.

Deschiderea fabricii din Maroc nu se face in detrimentul Frantei, a afirmat directorul general al Renault, Carlos Ghosn, in timpul ceremoniei, la care a participat si regele Marocului, Mohammed al VI-lea.

Fabrica din Tanger a atras critici puternice in Franta din cauza declinului constant al productiei grupului in tara de origine. Capacitatea fabricii se va situa in prima faza la 150.000-170.000 de unitati, cu o singura linie de productie, si circa 6.000 de angajati. Cutiile de viteze si motoarele, precum si alte componente, vor fi importate din Franta, Spania si Romania.

"Nu este ceva facut pe seama Frantei si din contra va da de lucru in Franta centrelor de inginerie, fabricilor de motoare si furnizorilor. In acelasi timp alocam in Franta productie cu valoare adaugata mai ridicata, precum masini electrice sau baterii", a spus el.

Productia uzinei din Maroc face parte din categoria "low-cost", astfel ca grupul a fost nevoit sa caute o tara cu forta de munca suficienta, calificata, si costuri competitive.

Amplasarea unei astfel de fabrici in Europa de Vest si mai ales in Franta ar fi fost imposibila,
a spus el. Ghosn a subliniat de asemenea, ca intre Renault si subsidiara Dacia a grupului nu exista concurenta.

Europa va fi o importanta piata de desfacere pentru autovehiculele produse de Renault in Maroc, a declarat, directorul fabricii, Tunç Basegmez.

"In prima faza, clientii nostri importanti vor fi tarile din Europa", a spus Basegnec inaintea
cremoniei de deschidere, adaugand ca fabrica va ajunge eventual la o productie de pana la 400.000 de masini "low cost".

Fabrica este situata in zona libera din Melloussa, la 30 de kilometri de portul Tanger Med.

"Este aproape de Europa, in Africa si aproape de Orientul Mijlociu", a spus el.
Fabrica din Maroc va produce monovolumul Lodgy, care va fi urmat de un vehicul utilitar si de un altul, tinut inca secret, potrivit AFP. Renault beneficiaza de mai multe avantaje ca urmare a amplasarii fabricii intr-o zona libera, intre care scutire de taxa pe companii cinci ani si un nivel redus ulterior, lipsa unei taxe de export si formalitati vamale acclerate.

Lodgy, care va fi produs in Maroc, benficiaza de succesul surprinzator al asutovehiculelor Dacia, fabricate in Romania, scrie Reuters. Modelul Logan din 2004 a avut mai mult succes in Europa decat in multe din tarile carora a fost destinat initial, precum India. Intre timp, Dacia Duster a devenit, de asemenea un succes in Franta, potrivit Reuters.

"Vedem aceasta fabrica (din Maroc, n.r.) ca o dezvoltare periculoasa. Aceste vehicule sunt de fapt modele Scenic si Kangoo «Loganizate». Vor lovi cu siguranta in cota de piata a Renault", a declarat Fabien Gache, un purtator de cuvant al sindicatului dominant din Franta, CGT.

Autovehiculele produse in Maroc vor concura modele ale rivalilor, precum un vehicul comercial usor fabricat de Fiat si PSA in Turcia, a declarat Jean-Christophe Kugle, care supravegheaza regiunea Euromed pentru Renault.

Renault beneficiaza insa si de salariile din Maroc, mai scazute decat cele din Romania, a explicat Kugler. In Maroc salariul mediu va fi de 250 de euro, fata de 450 de euro in Romania.

Oficialul Renault a recunoscut ingrijorarea cauzata, dar considera "foarte importanta mentinerea competitivitatii fabricilor prin punerea lor in concurenta".

Pe langa Romania, Renault mai fabrica masini low-cost in India, Africa de Sud, Iran, Brazilia,
Rusia si Columbia, pentru pietele locale.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri