Introducerea unui tarif minim nu ar afecta libera concurenta pe piata taximetriei si ar garanta astfel respectarea de catre operatorii de transport a prevederilor legale care interzic vanzarea produselor sau a serviciilor in pierdere, sustine COTAR, potrivit Mediafax.
"Avand in vedere caracterul de utilitate publica al acestui serviciu suntem de parere si sustinem ideea stabilirii unui tarif minimal pentru aceste operatiuni, atat pentru a putea garanta accesul la aceste servicii unui numar cat mai mare de clienti ce isi manifesta nevoia de transport, cat si pentru a nu ne simti discriminati in raport de celelalte forme de transport terestre - autobuze, troileibuze, tramvaie, metrou - care se bucura de un tarif unic si/sau minim, desi impreuna reprezentam structura de baza, primordiala si principala in ceea ce priveste mijlocul de transport. Sustinerile conform carora daca s-ar admite o atare modificare s-ar perturba concurenta sunt neadevarate pentru ca prin stabilirea unui pret minim nu inseamna ca se va afecta piata produselor, participantii avand exclusiv obligatia de a nu scadea sub acest tarif, insa stabilirea oricarui alt tarif superior nu ii va putea fi interzisa", se a arata intr-un comunicat transmis de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR).

De asemenea, necesitatea stabilirii unui tarif minim se impune pentru garantarea ca fiecare firma de taximetrie sa respecte prevederile OG 99/2000, care spune ca este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere.

Mai mult, exista si alte exemple de tarife minimale, cum ar fi onorariile pentru notari si executori judecatoresti, tarife pe piata RCA, tarifele stabilite de regiile autonome de transport local.

"Prin urmare, opozitia Consiliului Concurentei fata de tarifele minime ce fac obiectul unor modificari a Legii 38/2003 este nejustificata (...) - Taximetria fiind de utilitate publica executarea acestui serviciu in afara autoritatii de autorizare nu poate sa indice limitarea pietei, astfel cum nici transportul in comun nu se desfassoara in alte localitati decat cele pentru care a fost infiintat", potrivit COTAR.

Referitor la numarul de autorizatii, confederatia mentioneaza ca numarul de 4 taxiuri la 1.000 de locuitori este cel mai mare din Europa si ca exista o hotarare a Curtii Constitutionale care spune ca limitarea numarului de autorizatii de taxi este legala.

Consiliul Concurentei considera ca modificarea Legii taximetriei prin stabilirea unor tarife unice pentru operatori si interzicerea efectuarii curselor in afara localitatii in care este emisa licenta de transport ar incalca principiile liberei concurente.

Saptamana trecuta Comisia pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor a aprobat o serie de amendamente la Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere.

"Consiliul Concurentei considera ca existenta unor tarife unice ar fi in mod evident contrara intereselor utilizatorilor de astfel de servicii, atat in ceea ce priveste existenta unor preturi corecte cat si a asigurarii unor servicii de calitate. Este, practic, imposibil de stabilit un tarif unic corect, in conditiile in care costurile fiecarui operator privat sunt diferite, astfel ca orice tarif ar fi calculat acesta ar fi arbitrar", se arata intr-un comunicat al autoritatii de reglementare in domeniul concurentei.

Institutia sustine ca in prezent concesionarea serviciilor de transport in regim de taxi prin contracte de gestiune delegata s-a creat cadrul propice pentru o concurenta loiala prin pret pe acesta piata, fara a depasi limita maxima stabilita de autoritatea locala.

Legea taximetriei, in forma actuala, nu ii impiedica pe operatori sa modifice individual tarifele fara a depasi o limita maxima stabilita de primarie. Sub aceasta limita, operatorii pot practica orice tarif, in functie de costurile fiecaruia (tipul de carburant si consumul realizat, dimensiunile autovehiculului, capacitatea portbagajului, dotarea sau nu cu aer conditionat, abs-uri, alte aspecte ce tin de confortul si siguranta pasagerului, amortizari, asigurari de raspundere civila, salarii etc).

Astfel, Consiuliul considera ca fiecare operator de taxi are costuri diferite si trebuie sa isi determine in mod independent politica comerciala, precum si orice modificare a acesteia.

Totodata, gradul de concurenta in aceste piete este deja afectat de existenta limitarii administrative a numarului de autorizatii taxi, iar Consiliul Concurentei considera ca o astfel de masura este de asemenea in dezavantajul consumatorilor, deoarece determina atat cresterea tarifelor cat si a timpilor de asteptare, doi dintre parametrii de baza ai acestui serviciu.

Referitor la limitarea activitatii de taxi numai in interiorul localitatii de autorizare, Consiliul Concurentei considera ca trebuie avut in vedere ca acest lucru sa "nu ingradeasca posibilitatea prestarii serviciului in alta localitate, cu caracter ocazional, in situatii determinate in mod clar si obiectiv".


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri