Volvo, al doilea producator mondial de camioane din lume, a achizitionat 13% din divizia de camioane Nissan, valoarea tranzactiei ridicandu-se la 160 de milioane de euro. Astfel Volvo a devenit cel mai important actionar al Nissan, al doilea producatoru japonez de automobile, parteneriatul dintre cele doua companii fiind foarte strans, ambele facand parte din Grupul Renault.

Prin aceasta mutare Volvo urmareste intarirea pozitiei pe piata asiatica, mai ales in China, unde Nissan este in parteneriat cu un producator local de camioane. Produsele Nissan si cele ale Grupului Volvo sunt complementare cu acoperirea geografica, aceasta tranzactie deschizand noi posibilitati de cooperare in ceea ce priveste productia, vanzarile si pozitionarea ulterioara pe piata, a declarat, citat de BBCNews, Leif Johansson, directorul executiv Volvo.

Declaratiile oficialului suedez sunt intarite de rezultatele financiare ale Nissan, piata de profil din Japonia fiind intr-o continua ascensiune. Pentru finele acestui an, Nissan a prognozat o crestere a veniturilor cu sapte procente, pana la 229,67 milioane de euro.

De asemenea, Volvo patreaza optinea de a achizitiona si ultimele sase procente detinute de Nissan in cadrul diviziei sale camioane. Nissan si Volvo Trucks sunt parte a Grupului Renault, care detine 40% din producatorul japonez si aproximativ 20% din Volvo. Renault si-a vandut divizia sa de camioane producatorului suedez in 2001. Producatorul de automobile cu acelasi nume, Volvo, reprezinta o afacere separata, fiind detinut de Ford.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri