Intensificarea activitatii comerciale focalizata pe imbunatatirea imaginii marcii si renumelui,in special pe pietele de export, este una dintre prioritatile SEAT. Strategia de dezvoltare a marcii prevede adaugarea la gama curenta de produse a noi segmente astfel incat sa se obtina o crestere a competitivitatii si profitabilitatii.
O expunere a acestor planuri a fost facuta de Dr. Andreas Schleef, Presedintele SEAT,in timpul prezentarii rezultatelor din anul 2005. Anul a fost marcat partial de procesul de restructurare a fortei de munca initiat de companie, precum si de schimbarile din domeniul economic.in acest context, Dr. Schleef a afirmat ca "dupa un an dificil, anul 2006 pare foarte promitator pentru SEAT".

Dupa ce a evidentiat restructurarea fortei de munca, care, a afirmat el, este acum istorie, si care nu a fost un rezultat direct al scaderii vanzarilor, ci mai degraba al necesitatii de a avea o structura mai adaptata nevoilor companiei si a viabilitatii acesteia, ne-am simplificat structura, avem o strategie clara, produse excelente si avemincrederea si sustinerea actionarului nostru", aratandu-si optimismulin ceea ce priveste viitorul.

Perspective de viitor


Referitor la perspectivele de viitor, el a declarat ca unul din principalele obiectiveil reprezintaimbunatatirea renumelui, valorii si imaginii marcii,in specialin afara Spaniei sa o alinieze la calitatea ridicata a modelelor sale, cu toate ca, a admis el, acest proces necesita rabdare, perseverenta si timp.

Referitor la produse, el a subliniat faptul cain lumina marelui succes de care se bucura Len, SEAT tocmai a prezentat noul Ibiza 2006 si,in cursul acestui an, va lansa un model cu totul nou Altea pentru familie,intarind astfel gama si dand marcii impulsintr-un segmentin care lipseste momentan.

Dr. Schleef a afirmat ca pentru a asigura dezvoltarea gamei, aceasta ar trebuie extinsa cu modele noiin toate segmentele ei care sa le completeze pe cele curente, desi aceasta nuinseamna ca toate modelele ar trebui produsein fabrica din Martorell. Avand in vedere cele de mai sus si cu scopul de a folosi capacitatea de productie, se prevede posibilitatea ca vehiculele din segmentul B si C ale grupului Volkwagen in care fabrica este specializata sa poata fi produse la Matrorell.

De asemenea, a avertizat ca aceasta strategie duala foarte eficienta de vreme ce implica doar investitii pentru adaptarea facilitatilor de productie necesita un studiu aprofundat si din acest motiv ar fi prematur pentru a da detalii legate de acest subiect.

Principalii indicatori economici

Stagnarea unora dintre principalele piete Europenein cadrul unei industrii de automobile foarte competitive, coroborat cu alte probleme interne a avut repercursiuni negative asupra principalilor indicatori economici ai companiei in 2005 s-auinregistrat pierderi de 62 milioane de euro.

Aceste rezultate pot fi apreciate prin efortul de investitii dedicat noii game de modele, efectele restructurarii fortei de munca si a diminuarii veniturilor cu 10% dupa o stagnare la 5.270 milioane de euro ca rezultat al unei piete inertein momentulin care compania se aflain profund proces de schimbare.

In ceea ce priveste productia,in ultimul an la fabrica din Martorell s-au produs 384.898 vehicule cu 7,6% mai putin decatin anul 2004. Acest rezultat este analizatin contextul general al reducerii productiei de automobilein sectorul spaniol (-12,67%), SEAT fiind producatorul de autovehicule cu cea mai mica scadere. Vanzarile au totalizat 422.246 unitati (cu 4,5% mai putin decatin anul anterior), din care 270.719 automobile au mers la export (-7%) si 151.527 pentru piata interna, cu o crestere de 0,6%, ceea ce reflecta faptul ca marca se vinde mai binein Spania.

Dezvoltarile din sfera economica demne de mentionat sunt optimizarea stocului, adaptarea progresiva a pietei la noua generatie de produse ale marcii, acceleratain mod particular de catre noul Len si de cererea constanta din partea clientilor pentru modelele de clasa superioara. De asemenea, demna de remarcat este activitatea bunain domeniul vanzarilor catre clientii fideli din luna ianuarie o crestere generala de 12%. In Spania marca a ajuns lider de piata siin Marea Britanie vanzarile s-au ridicat la 2% din piata auto un record istoric pentru SEATin aceasta tara.

Mutarea la Martorell

Prezentarea rezultatelor economice a avut locin cunoscuta Zona Franca din Barcelona, sediul central al SEAT de pana acum. Din primavara, birourile vor fi mutatein noul sediu care se construiestein Martorell, urmand ideea centralizarii celei mai mari parti a activitatii companieiin vederea crearii siinlesnirii sinergiilor. Cu toate acestea, SEAT nu va taia toate legaturile cu Zona Franca, o parte din facilitati ramanand aici.in completare, Dr. Andreas Schleef a spus ca evenimentul de azi,intr-un anumit sens, simbolizeaza un ramas bun spus rezultatelor de anul trecut si un pasinainte spre nueva SEAT.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri