Profitul net al producatorului auto german Daimler a crescut in primul trimestru cu 26%, la 1,34 miliarde de euro, ca urmare a cresterii vanzarilor, costurilor mai reduse cu dobanzile si a nivelului favorabil de taxare, potrivit cotidianului Wall Street Journal, citat de Mediafax.

Castigul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a avansat cu 4,8%, la 2,13 miliarde de euro, depasind asteptarile analistilor. Veniturile au urcat cu 9,2%, la 27 miliarde de euro, in urma unei majorari de 9% a numarului de autovehicule livrate, la 502.086.

"In pofida investitiilor mai mari in cresterea viitoare si a climatului operational dificil, am reusit sa depasim rezultatele foarte bune de anul trecut", a declarat directorul general al Daimler, Dieter Zetsche.

Grupul si-a reafirmat asteptarile pentru cresterea venituului comparativ cu anul trecut, sustinuta de vanzarile mai mari de masini. Profitul EBIT ar urma sa ramana la nivelul anului trecut, in contextul investitiilor pentru largirea gamei de modele si pentru cresterea capacitatii de productie.

Zetsche a descris 2012 ca un an de tranztie, parte a planului sau ambitios de a redobandi pentru divizia cheie Mercedes-Benz poitia de cea mai bine vanduta marca de lux din lume pana in 2020.

Producatorii de masini de lux au fost afectati in masura mai redusa de problemele sectorului auto, confruntat in Europa cu un razboi al preturilor, in contextul declinului cererii.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Vânzările de produse în România au crescut cu aproape 40% 
Setari Cookie-uri