Producatorul francez Peugeot a inceput in aprilie productia modelului 208, inlocuitorul lui Peugeot 206+ si 207, un autoturism sic cu un design atletic si o silueta de felina.
Noul 208 are un interior modern, imbunatatit semnificativ fata de modelele pe care le inlocuieste, cu accent pe stil si materiale de calitate. Noul model se remarca printr-un volan mai mic, amplasat destul de jos, astfel incat ceasurile de bord se vad doar peste el. In centrul bordului avem un touchscreen, cu functii pentru radio, navigatie si computer de bord.

Pentru testul organizat pana la Brasov am ales doua modele, un Peugeot 208 cu 3 usi, motorizarea diesel de 1,6 litri 115 CP cu transmisie manuala, echiparea de top Allure, care are un pret de 17.800 euro cu TVA si un 208 cu 3 usi, motorizarea pe benzina de 1,6 litri 120 CP, transmisie manuala, echiparea Allure, al carui pret este de 16.000 euro cu TVA.

Optional pe masini au fost tapiteria partial din piele pe modelul diesel care are un pret de 1.000 euro cu TVA si culoarea Rouge Noir pe modelul pe benzina care are un pret de 300 euro cu TVA.

Desi prefer motorizarile diesel, de data aceasta mi-a placut mai mult motorul pe benzina, masina este mult mai interesanta la condus si accelereaza mult mai bine in depasiri. La consum totusi a castigat propulsorul diesel, cu o diferenta de 2 litri la 100 km in afara orasului. Motorul diesel a consumat pana la munte sub 5%, iar cel pe benzina sub 7%.

Daca punem in balanta cat de repede accelereaza cele doua motorizari (0-100 km/h in 9,7/9,9 secunde), ce consum au si cat costa cred ca o alegere mai buna ar fi motorizarile mici, de 1,4 diesel 68 CP si 1,4 benzina 95 CP.

Noul 208 are un sistem nou de servodirectie asistata, in timp ce conduci volanul se simte foarte tare, asemeni masinilor cu suspensie rigida, oferind un control foarte bun.

Pozitia la volan este inalta, vizibilitatea este perfecta, scaunele sunt la un nivel bun de comfort si ofera sustinere laterala in viraje. In ciuda dimensiunilor reduse, masina are suficient spatiu pentru pasagerii din spate, iar portbagajul este destul de incapator, are 285 de litri, fiind mai mare decat la modelul 207.

Fata de 207, actualul model este mai usor cu 173 de kg, mai scurt cu 70 mm si cu 10 mm mai jos.

Peugeot 208 are cinci motorizari pe benzina (1 litru 68 CP, 1,2 litri 82 CP, 1,4 litri 95 CP, 1,6 litri 120 CP si 156 CP) si trei propulsoare diesel (1,4 liri 68 CP, 1,6 litri 92 CP si 115 CP).

In echiparea de baza Access, Peugeot 208 vine cu ABS, airbag-uri laterale si cortina, ESP, geamuri electrice fata, regulator viteza, servodirectie asistata. Optionale sunt aerul conditionat la 700 euro si radio CD MP3 la 270 euro.

Diferenta de pret intre trei si cinci usi este de circa 250 euro. Cel mai ieftin Peugeot 208 este cel cu trei usi si costa 10.900 euro cu TVA, motorizarea este 1 litru benzina 68 CP si echiparea Access, iar cel mai scump are un pret de 17.800 euro cu TVA (Allure, 1,6 litri diesel 115 CP sau 1,6 litri benzina 156 CP).

Mai multe informatii despre modelul Peugeot 208 sunt disponibile aici.

Sedinta foto a fost realizata la Castelul Cantacuzino din Busteni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri