Consiliul Concurentei din Elvetia a sanctionat BMW cu o amenda de 156 milioane franci elvetieni (130 milioane euro), deoarece producatorul auto german a impiedicat rezidentii elvetieni sa cumpere automobile din alte tari europene, dupa cresterea puternica a preturilor pe piata locala, scrie Mediafax.
Aprecierea francului in ultimii ani a ridicat preturile autoturismelor BMW de import cu pana la 25% pe piata locala.

Astfel, multi elvetieni au inceput sa cumpere din Germania, Franta sau Italia, trend care a afectat consumul din tara.

Consiliul Concurentei de la Zurich a inceput in 2010 o investigatie privind BMW, dupa mai multe reclamatii din partea clientilor care au incercat sa cumpere autoturisme BMW si Mini din tarile vecine, dar au fost refuzati.

Potrivit autoritatii, o clauza din contractele BMW cu dealerii din Zona Economica Europeana, din care fac parte statele UE si Norvegia, Islanda si Liechtenstein, interzice vanzarile catre clienti rezidenti in afara Zonei, inclusiv din Elvetia, pentru a proteja dealerii elvetieni.

"Clientii din Elvetia nu au putut profita de avantajele semnificative oferite de cursul de schimb. Izolarea pietei elvetiene a condus la scaderea presiunilor competitive asupra preturilor automobilelor noi BMW si Mini din tara", se spune intr-un comunicat al institutiei.

BMW a anuntat ca va face recurs in termenul legal de o luna.

"Respingem categoric acuzatiile, argumentatia si suma ceruta", a declarat un purtator de cuvant al BMW, care sustine ca a respectat in totalitate legile din Elvetia si din Zona Economica Europeana.

In baza ratelor medii de schimb valutar din octombrie 2010 pana in prezent, autoritatile elvetiene estimeaza ca automobilele BMW erau cu pana la 25% mai ieftine in Germania.

Autoritatea subliniza ca importurile de automobile BMW si Mini au stagnat din 2008, in timp ce cifrele inregistrate in cazul celorlalte marci au crescut puternic.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri