Noul SUV crossover Mazda CX-5 este primul model al marcii japoneze care foloseste noul limbaj de design Mazda, Kodo – sufletul miscarii si tehnologia Skyactiv, primul sistem de frane regenerative Mazda.
Mazda CX-5 vine pe o platforma usoara si rigida, combinata cu o noua serie de motoare economice. In oras suspensia Mazda CX-5 se simte rigida si te face sa eviti fiecare denivelare, insa lucrurile se schimba pe un teren cu pietris unde SUV-ul se transforma intr-o masina foarte confortabila.

Greutatea redusa a SUV-ului, circa 1.500 kg, se simte in consumul de carburant, modelul de test cu propulsorul pe benzina de 2 litri 160 CP a inregistrat un consum de 9,2 litri/100 km in oras fara aer conditionat si 10,3 litri/100 km urban cu aerul conditionat pornit. In afara orasului cu patru persoane consumul a fost de 6,5 litri/100 km. Pentru un SUV pe benzina cu tractiune integrala permanenta si cutie automata consumul este foarte bun.

Cel mai bun sistem start-stop consider ca este cel al Mazda, i-stop, masina a reusit la fiecare semafor sa stea cu motorul oprit, desi avea multi consumatori, farurile bi-xenon, radioul si aerul conditionat pornite.

La energia necesara pentru a stationa in aglomeratii urbane cu motorul oprit contribuie Skyactiv. Acesta este primul sistem de frane regenerative Mazda care transforma energia cinetica in electricitate in timpul franarii si o stocheaza, folosind-o ulterior pentru a alimenta sistemul electric al automobilului, astfel se reduce incarcarea motorului si se economiseste combustibil.

Modelul de drive test a avut propulsorul de 2 litri benzina 160 CP, tractiune integrala si cutia automata cu 6 trepte, care in echiparea Revolution are un pret de 32.000 de euro cu TVA.

SUV-ul CX-5 pe benzina cu transmisie automata nu este sportiv, insa este economic, o masina pentru persoane calme care vor sa conduca in liniste si nu se grabesc. Transmisia automata nu are mod sport.

Interiorul CX-5 este de masina sport, volanul, ceasurile de bord, scaunele. Japonezii par ca s-au inspirat de la europeni cand au creat modelul CX-5, la exterior avem antena rechin tipica BMW si forma farurilor, iar la interior bordul si comenzile pentru climatizare. Lumina ambientala este alba pentru ceasuri si ecaranul tactil TFT de 5,8 inch, iar pentru comenzile de pe volan si climatizare este rosie.

Nivelul de echipare Revolution vine cu sistemul audio Bose, care se aude excelent.

In echiparea Revolution, CX-5 are tapiterie din piele, jante de 19 inch, Smart key, Bi-Xenon adaptiv, scaune incalzite, aer conditionat automat pe doua zone, geamuri electrice, pilot automat.

Printre sistemele pe care le-am gasit pe Mazda CX-5 sunt sistemul de monitorizare spate (RVM), sistemul de control al stabilitatii (DSC), avertizare la depasirea benzii de rulare, asistenta la plecarea din panta, senzori de parcare si camera spate.

Mazda CX-5 vine cu trei motorizari, 2 litri benzina 160 CP si 2,2 litri diesel 150 CP sau 175 CP, cuplate la o transmisie manuala sau automata cu 6 trepte, cu tractiune fata sau 4x4 permanenta.

Cel mai ieftin model costa de la 22.200 euro cu TVA avand motorul pe benzina, tractiune fata si cutie manuala. Pentru versiunea 4x4 pretul de pornire este de 26.600 euro cu TVA.

Mai multe informatii despre model gasiti aici.

Date tehnice Mazda CX-5 2.0i Revolution 4x4 AT
Capacitate cilindrica (cmc): 1.998
Cai putere (CP): 160
Viteza maxima (km/h): 187
Acceleratie 0-100 km/h (s): 9,6
Carburant: benzina
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 8,1/ 5,8/ 6,6
Emisii CO2 g/km: 155 g/km
Capacitate rezervor: 58 litri
Portbagaj: 500/1.600 litri
Masa proprie: 1.500 kg
Garda la sol: 21 cm
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri