Numarul inmatricularilor de autoturisme noi marca Dacia in UE au scazut in primul semestru cu 5,9%, la 120.000 de unitati, performanta mai buna decat a pietei europene, care a suferit o contractie de 6,8%, in timp ce Renault si Fiat au afisat cele mai abrupte scaderi dintre marii producatori auto, scrie Mediafax.
Astfel, inmatricularile de autoturisme noi produse de grupul francez Renault au scazut in UE cu 17,1% in ianuarie-iunie, la 570.959 unitati. Marca Renault a inregistrat o scadere de 19,6%, potrivit datelor prezentate marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Dacia, parte a grupului Renault, a livrat cu aproxiamtiv 7.500 mai putine automobile in UE in primul semestru fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, numarul inregistrarilor coborand de la 127.588 la 120.078.

Totusi, declinul de 5,9% inregistrat in cazul marcii romanesti a fost mai putin sever decat contractia pietei auto europene, care a scazut cu 6,8%, de la 7,13 milioane la 6,64 milioane autoturisme noi inmatriculate.

Dintre marii constructori de automobile prezenti pe continent, cea mai buna performanta a fost inregistrata de gigantul german Volkswagen, cu o scadere de 1,5%, la 1,59 milioane de autoturisme livrate. Pe langa marca omonima, Volkswagen detine si Audi, Skoda si Seat, precum si producatorul de motociclete Ducati, categorie de autovehicule care nu este inclusa in statistica ACEA.

Al doilea producator auto european, grupul francez PSA Peugeot Citroen, a raportat o scadere de 13,9% a numarului inmatricularilor de autoturisme noi in UE, de la 938.817 la 808.660 unitati. Peugeot a anuntat vineri ca va inchide pentru prima data in ultimii 20 de ani o fabrica, situata in Franta, la Aulnay, va reduce productia la o alta unitate si va concedia un total de 14.000 de angajati, din cauza vanzarilor tot mai slabe din Europa. PSA are peste 200.000 de angajati la nivel mondial, dintre care 100.000 in Franta.

Grupul american General Motors, prezent in Europa prin marcile Opel si Chevrolet, a consemnat o scadere de 10,8% a livrarilor in UE in prima jumatate a anului, la 560.934 unitati. GM a anuntat recent ca va inchide in urmatorii doi ani fabrica Opel de la Bochum (Germania).

Numarul inmatricularilor de autoturisme noi Ford a coborat cu 10,4%, la 517.094 unitati, iar Fiat, proprietarul marcilor Lancia, Chrysler, Alfa Romeo si Jeep, a inregistrat un declin de 17,1% la 445.229 inregistrari.

Grupul japonez Toyota a avut o scadere de 1,8% a inmatricularilor de automobile noi in Europa, la 276.996 unitati.

Dintre producatorii de autoturisme premium, livrarile BMW au coborat cu 1%, la 404.771 unitati, iar Daimler - Mercedes Benz a stagnat, la aproximativ 330.000 de autoturisme.

Audi, parte a grupului Volkswagen, a reusit sa creasca cu 4,5%, la 362.038 inmatriculari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri