Profitul net al Renault a scazut cu 39% in prima jumatate a anului, la 746 milioane de euro, insa grupul francez estimeaza in continuare cresterea vanzarilor de autovehicule in acest an si mentine estimarea de profit pentru 2012, potrivit cotidianului Wall Street Journal, potrivit Mediafax.
Castigul s-a situat sub asteptarile analistilor de 873 milioane de euro.

La fel ca multi alti producatori de autovehicule din Europa, grupul Renault a fost afectat de o scadere mai puternica si de durata mai lunga decat anticipau expertii din industrie in urma cu un an. Vanzarile pe piata europeana se vor situa in acest an cu 23% sub nivelul din 2007, iar Renault avertizat ca anticipeaza pentru 2012 o contractie de 6-7% comparativ cu anul trecut, mai mare cu 3 puncte procentuale decat se estima anterior.

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a declarat ca nu se asteapta la o recuperare semnificativa in anii urmatori.

Marja operationala a Renault a coborat cu 24%, la 2,3% din vanzari, de la 3% in primele sase luni ale anului trecut. Veniturile au coborat cu 0,8%, la 20,94 miliarde de euro. Declinul de 15% pe piata europeana a fost compensat partial de un avans de 14% in alte regiuni ale lumii.

Marii producatori auto au fost loviti simultan de declinul vanzarilor si de un razboi al preturilor, care a erodat marjele de profit, in contextul incercarilor competitorilor de a-si proteja cotele de piata si de a-si mentine in functiune fabricile.

Renault a avut rezultate mai bune decat rivalul PSA Peugeot Citroën, care a raportat in aceasta saptamana o pierdere neta de 819 milioane de euro, fata de 806 milioane de euro profit in perioada similara a anului trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri