Datele asociatiei arata ca in primele opt luni au fost inmatriculate cu 2,5 ori mai multe vehicule de ocazie decat noi, situatie cauzata si de scaderea cu 25%, din ianuarie 2012, a taxei pentru cele second hand.
"Ca urmare, distribuitorii de vehicule noi, se confrunta cu o scadere dramatica a volumelor de vanzari si, implicit, a cifrelor de afaceri, fapt ce face ca pentru mentinerea unei profitabilitati minime, acestia sa fie nevoiti sa recurga la restructurari ale costurilor operationale. In plus, participantii la Programul «Rabla» s-au confruntat cu intarzieri majore in ceea ce priveste recuperarea sumelor avansate pentru masinile vandute prin program", potrivit sursei citate.
Piata a fost sustinuta in principal de achizitiile realizate de catre companii, acestea reprezentand circa 68% din total (fata de 56% in 2011), pe fondul blocajului generat de programul "Rabla", care a afectat segmentul persoanelor fizice.
Topul vanzarilor de autoturisme din primele opt luni este format de Dacia, cu 12.223 unitati vandute (26,1% din total), urmata de Volkswagen (5.345 unitati - 11,4%), Skoda (4.409 unitati - 9,4%), Renault (3.189 unitati - 6,8%), Ford (3.041 unitati - 6,5%) si Hyundai (2.078 unitati - 4,4%).
Pe modele, primul loc este ocupat de Dacia Logan, cu vanzari totale de 6.175 unitati, care este urmata de Dacia Duster (3.423 unitati), Skoda Octavia (2.348 unitati), Renault Clio si Logan MCV.
APIA arata ca toate clasele de volum (A-D) inregistreaza la opt luni scaderi semnificative (intre -12% si -30%). Scaderile sunt mai mici in cazul claselor SUV si monovolum, in timp ce clasa lux consemneaza si ea un regres important. Singura clasa ramasa pe plus la opt luni este clasa E / executive (+27,5%, la un volum total de 691 unitati).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: