La sfirsitul primului trimestru, Renault-Skoda, Peugeot-Opel si Fiat-Toyota au fost principalele rocade in topul vinzarilor pe marci.
Inceputul acestui an a adus cu sine o serie de schimbari de pozitie in topul vinzarilor de autoturisme pe piata auto romaneasca.

Cea mai semnificativa dintre ele s-a petrecut la virful clasamentului, unde liderul incontestabil de pina acum, Renault, a parasit prima pozitie in favoarea cehilor de la Skoda. La sfirsitul perioadei ianuarie-martie 2005, Skoda s-a clasat a doua in topul vinzarilor pe marci.

Fata de anul anterior, marca ceha a cunoscut o crestere de 63,7%, ajungind sa vinda 3.967 de unitati in primul trimestru din 2006. Renault a crescut in prima parte a acestui an doar cu un punct procentual, comparativ cu perioada similara a anului trecut, atingind 3.664 de unitati comercializate. Este cel mai mic nivel de crestere inregistrat in cazul primelor zece marci din import.

Cu o crestere de peste 25% fata de 2005, Volkswagen este singura marca de automobile care a reusit sa-si mentina pozitia si in acest an. Nemtii au ramas constant pe locul al treilea, cu 2.887 de unitati vindute in prima parte a anului 2006.

Schimbari de mijloc

La mijlocul clasamentului, Peugeot a pierdut un loc in favoarea Opel, pierzind locul al patrulea pe care l-a detinut anul trecut.

Prin comparatie, Peugeot a inregistrat o urcare de numai 3,9 puncte procentuale, pina la 2.034 de unitati, in timp ce Opel a inregistrat cea mai mare crestere dintre toate marcile din import. In urcare cu 148,2%, Opel a ajuns pe locul al patrulea, cu 2.169 de unitati comercializate la sfirsitul primului trimestru din acest an. Ford a urcat cu 146,6% in primul trimestru din 2006, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Ford a avansat cu o pozitie, de pe locul sapte pe sase, cu 1.936 de unitati vindute in acest an.

Tot o urcare de un loc a consemnat si Hyundai, care si-a majorat vinzarile cu 85,7%, pina la 1.255 de exemplare, in prima parte a acestui an. Desi a consemnat o crestere de peste 54%, Chevrolet a pierdut in acest an doua pozitii, ajungind cu cele 1.225 de unitati pe locul al optulea. La finalul topului primelor zece marci din import, constructorul italian Fiat a cedat locul celor de la Toyota, care si-au gasit 969 de clienti in primul trimestru din acest an, cu 46,2% mai mult decit in perioada similara a anului trecut.

Fiat a raportat un ritm de crestere de 29,8%, pina la 863 de unitati, si s-a clasat pe pozitia a zecea.

Peste 25.000 de autoturisme din import au fost comercializate in perioada ianuarie-martie 2006 in Romania.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5050&art=12123&cHash=b66f34b223

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri