Mercedes a pierdut teren in fata Audi in primele noua luni ale acestui an pe piata masinilor de lux, decalajul vanzarilor crescand de peste doua ori intr-un an, din cauza unei strategii incoerente in China, a avansului lent inregistrat de modelele entry-level si a imbatranirii sedanului Clasa S, scrie Mediafax.
Aceasta evolutie afecteaza angajamentul directorului general al Mercedes, Dieter Zetsche, de recastigare a pozitiei de lider de piata pierduta in favoarea BMW si Audi, relateaza Bloomberg.

"Problemele Mercedes sunt interne. Va fi foarte greu sa revina pe primul loc. Ceilalti nu dorm", a declarat Christian Ludwig, analist la banca de investitii Bankhaus Lampe in Dusseldorf.

Mercedes a livrat in primele noua luni ale anului 964.900 de masini si vehicule sport utilitare la nivel mondial, in crestere cu 5% fata de intervalul similar din 2011.

Avansul a fost insa insuficient pentru a ajunge din urma companiile concurente, Mercedes fiind in urma Audi cu 132.600 de vehicule, comparativ cu 53.900 unitati in 2011.

Decalajul fata de liderul pietei BMW a crescut cu 41%, la 145.000 de vehicule.

In septembrie 2011, la sarbatorirea a 125 de ani de existenta a Mercedes, Zetsche a stabilit obiectivul ca acesta sa devina cel mai bine vandut si cel mai profitabil brand de lux, pana in 2020. La momentul respectiv, el a spus ca este imposibil ca Mercedes sa accepte sa fie pe locul al treilea.

Un an mai tarziu, tonul lui Zetsche a devenit mai putin optimist. Pe 20 septembrie el a spus ca profitul Mercedes inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor nu va atinge nivelul anului trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri