Un prim tronson al Autostrazii Timisoara-Lugoj, in lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulatiei, astazi, lucrarile fiind finalizate cu sase luni inainte de termen.
Tronsonul de autostrada de 9,5 kilometri, deschis circulatiei marti, face legatura intre municipiul Timisoara si localitatea Remetea Mare. Practic, noul tronson de autostrada va face legatura intre DN 6 Timisoara-Lugoj si Autostrada Arad-Timisoara, iar o parte din masinile care vin dinspre Lugoj nu vor mai fi nevoite sa intre in municipiul Timisoara, potrivit Mediafax.

Autostrada Timisoara-Lugoj are o lungime totala de peste 35 de kilometri, iar valoarea totala a proiectului este de 1.421.992.279 lei.

Niciun reprezentant al Guvernului nu a participat, marti, la deschiderea circulatiei pe primul tronson de autostrada dintre Timisoara si Lugoj, la eveniment fiind prezenti reprezentanti ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Timisoara, ai constructorilor autostrazii si un echipaj de Politie Rutiera.

"Din cunostintele noastre este primul tronson de autostrada finalizat inainte de termenul contractual. Ar fi trebuit sa fie finalizat in 18 luni, dar s-a finalizat in 12 luni. Autostrada este predata la cheie, nu are restrictii de viteza, se circula cu 130 de kilometri pe ora. De saptamana viitoare, DRDP va prelua baza autostrazii, iar peste doua saptamani, dupa ce se va finaliza licitatia de intretinere, vor fi deschise si spatiile de refugiu", a declarat Ioan Ambrus, directorul DRDP Timisoara.

Potrivit directorului DRDP Timisoara, garantia lucrarilor este de patru ani, iar dosarele pentru tronsonul al doilea din aceasta autostrada, de 26,5 kilometri, se afla in evaluare la CNADNR.

Tronsonul de 9,5 kilometri din Autostrada Timisoara-Lugoj a fost finalizat cu circa sase luni inainte de termenul fixat pentru aprilie 2013.
Lucrarile de constructie pentru acest tronson au fost executate de asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL - Carena SpA Impresa di Construzioni.

Valoarea primului tronson al Autostrazii Timisoara-Lugoj este de 210.396.462, 74 lei (fara TVA), din care contributia Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contributia Guvernului Romaniei este de 31.555.419,41 lei.

Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostrada s-au construit patru poduri si sase pasaje, dar si un nod rutier.

Lucrarile la acest prim tronson au inceput in octombrie 2011.

Autostrada Timisoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit sa asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene si cele aderate dupa 2004 si 2007. Traseul coridorului este Dresden - Nurnberg - Praga - Viena - Bratislava - Gyor - Budapesta - Arad, apoi se ramifica in doua: Timisoara - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Constanta si Timisoara - Drobeta Turnu Severin -Vidin - Sofia - Salonic.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri