Ford Motor va inchide, pentru prima oara in zece ani, o fabrica detinuta in Europa, din Belgia, si va desfiinta astfel 4.300 de locuri de munca, pentru a reduce capacitatea de productie si a limita pierderile europene, care ar putea depasi in acest an un miliard de dolari, transmite Bloomberg.
Fabrica veche de 48 de ani, din Genk, va fi inchisa pana la sfarsitul anului 2014, iar productia automobilelor Mondeo, S-Max si Galaxy va fi preluata de fabrica Ford din Valencia, Spania, a anuntat miercuri producatorul american, informeaza Mediafax.

Inchiderea fabricii din Genk este "un cutit in spate", dupa ce angajatii au acceptat reducerea salariilor, a declarat liderul sindical Rohnny Champagne, dupa o intalnire cu conducerea Ford.

Ford vrea sa limiteze pierderile din Europa, anticipate ca vor depasi in acest an un miliard de dolari.

Piata auto europeana este grav afectata de criza datoriilor suverane, iar vanzarile ar putea inregistra cel mai grav declin din ultimii 19 ani, nefiind anticipata o redresare rapida.

Compania de consultanta IHS Automotive prognozeaza ca vanzarile auto din Europa vor ramane sub nivelul anterior crizei pana cel putin in 2017.

Ultima fabrica inchisa de Ford in Europa a fost uzina de asamblare Dagenham din Anglia, in 2002, cand au fost eliminate 2.000 de locuri de munca.

Ford mai are unitati de productie in Marea Britanie, Germania, Franta, Romania, Turcia si Rusia.

Productia a doua modele fabricate la Valencia ar putea fi transferata la Saarlouis in Germania, potrivit Ford.

Inchiderea fabricii Ford din Genk este cea mai recenta decizie a unui producator din Europa de a elimina excesul de productie, pe fondul declinului din ultimii cinci ani al pietei.

PSA Peugeot Citroen intentioneaza sa inchida o fabrica de langa Paris in 2014, in timp ce Opel, divizie a General Motors, ar urma sa opreasca productia la uzina Bochum din Germania in 2016. Compania a mai inchis in 2010 fabrica din Antwerp, din Belgia.
Fiat a inchis la randul sau o fabrica din Sicilia, anul trecut.

In timp ce criza datoriilor suverane se extinde dincolo de Italia, Spania si Portugalia, discount-urile oferite de producatorii auto sunt in crestere. In Germania, cea mai mare piata din Europa, aceste discount-uri au ajuns in septembrie la 12,2% din preturile din lista, cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani.

Vanzarile Ford in Europa au scazut cu 12% in acest an, peste declinul pietei, de 7,2%.

Fabrica din Genk era considerata vulnerabila pentru ca modelele fabricate se apropiate de sfarsitul ciclului de viata.

Ford a raportat in trimestrul al doilea pierderi inainte de taxe de 404 milioane de dolari in Europa, fata de un profit de 176 milioane dolari in urma cu un an.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri