Orice s-ar spune, italienii ramin campionii designului auto! O dovedeste inca o data Alfa Romeo cu studiul unui coup prezentat, in 2002, la Salonul de la Frankfurt si care va fi comercializat la inceputul lui 2007. Cu 8C Competizione, Alfa Romeo intra din nou in competitia dura cu sportivele germane. Sergio Marchionne, insusi patronul Fiat Auto, a dezvaluit recent stirea conform careia Alfa Romeo va iesi la inceputul anului viitor cu un model de vis pentru pasionatii coup-urilor.

O sont les Alfa Romeo dantant pare sa fie deviza constructorilor din Aresse, care, spre bucuria tifosilor, readuc la viata momentele de glorie ale modelului 6C 2500, la volanul careia, in 1950, Juan Manuel Fangio si Oscar Galvarez obtineau laurii victoriei, la celebra Mille Miglia. 8C Competizione nu este doar o fantezie a creatorilor italieni, ci semnul distinctiv al gloriei sportive de care s-a bucurat Alfa Romeo. Proiectat si realizat de Centro Stile Alfa Romeo, 8C este acum o adevarata icoana a casei Alfa Romeo.

La realizarea acestui proiect a contribuit intregul departament de creatie astfel incit produsul realizat sa inglobeze toata experienta tehnologica si sportiva acumulata de-a lungul anilor. S-a urmarit in special crearea unui automobil care sa reuneasca in acelasi timp placerea estetica oferita de liniile caroseriei, cu fiorii pe care ii dau soferului cei 400 CP la 7.000 de turatii pe minut! Dincolo de liniile clasice ale caroseriei, care amintesc, mai ales in partea frontala, de faimoasa 33 Coup Stradale sau de Giulia TZ prin blocurile optice rotunde din spate, sub capota lui 8C se ascunde un nou motor, dezvoltat de Ferrari si Masserrati, de 4,2 litri, cu opt cilindri in V (dispusi la un unghi de 90 de grade), supraalimentat. Cutia de viteze, cu sase trepte, impinge splendoarea italiana la 300 km/h. Acceleratia este pe masura, de la 0 la 100 km/h in doar 4,5 secunde! Performantele sint posibile si datorita caroseriei din carbon, ceea ce face ca greutatea totala a masinii sa nu depaseasca 1.500 kg. Cu gume de 245/40/20 pe fata si 275/35/20, 8C are o manevrabilitate demna de o sportiva de rasa.

Cuplul maxim de 45kgm obtinut la 4.500 tr/min, permit un rulaj extrem de confortabil atit in oras, dar si pe pista de concurs. Potrivit agentiei de presa italiene AGE, productia 8C Competizione va atinge intr-o prima faza 500 de exemplare, din care 250 de exemplare vor fi coup-uri, iar 250, spider. Nu trebuie trecut cu vederea nici pretul la care se va vinde creatia de vis a italienilor: intre 120.000 si 140.000 de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri