Alianta Renault-Nissan a incheiat un acord la Moscova prin care va deveni actionarul majoritar al Avtovaz, producatorul automobilelor Lada, si are obiectivul unei cote de piata de 40% in Rusia, pana in 2016, relateaza AFP.
Acordul, anuntat prima oara in luna mai, a fost semnat intr-un hotel din Moscova de presedintele director general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn, si partenerii rusi de la compania de stat Rostekhnologuii, scrie
Mediafax.
"Aceasta zi marcheaza o noua etapa a parteneriatului nostru cu Avtovaz:, la care Renault detine o participatie de 25% din 2008", a declarat Ghosn intr-o conferinta de presa.
Concret, Renault-Nissan si Rostekhnologuii, care detine in prezent 36% din actiunile Avtovaz, vor forma o companie mixta, Alliance Rostec Auto.
Alianta franco-japoneza va investi treptat 23 de miliarde de ruble (577 milioane euro) in compania mixta, astfel ca in primul semestru din 2014 va ajunge la o participatie de 67,13% la aceasta. Compania mixta va detine la randul ei 74,5% din Avtovaz.
"Acordul semnat astazi permite Renault sa obtina controlul asupra Avtovaz, principalul constructor rus de automobile, prin marca Lada, cunoscuta in toata lumea", a spus Ghosn.
El a subliniat ca Rusia a devenit deja a treia mare piata pentru Renault, dupa Franta si Brazilia.
Renault-Nissan anticipeaza ca vanzarile auto din Rusia vor depasi 2,9 milioane de unitati in acest an si 4 milioane de unitati pana in 2020, urmand sa devina cea mai mare piata din Europa.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Te-ar putea interesa și: