Vanzarile de autovehicule ale grupului PSA Peugeot Citroen au scazut cu 17% anul trecut, evolutie determinata in parte de oprirea livrarilor de kituri pentru asamblare catre o companie partenera din Iran, iar producatorul francez se asteapta la un an dificil si in 2013, potrivit MarketWatch.

Peugeot Citroen, al doilea producator auto din Europa dupa Volkswagen, are dificultati in a reveni pe profit, ca urmare a cererii slabe pe pietele cheie din Europa, in timp ce vanzarile pe alte piete sunt mai robuste, scrie Mediafax.

Piata auto europeana a inregistrat o contractie de 8,6% anul trecut, iar pentru acest an Peugeot Citroen se asteapta la un declin de 3-5%.

Vanzarile totale, inclusiv kituri pentru autovehicule care sunt asamblate ulterior, au inregistrat un declin de 17% anul trecut, la 2,97 milioane de unitati.

Vanzarile din afara Europei au avut o pondere de 38% din total, in urcare de la 33% in 2011 si 29% in 2009, iar grupul intentioneaza ca pana in 2015 jumatate din autovehiculele produse sa fie livrate in afara Europei.

Peugeot Citroen a resimtit un impact foarte puternic in Europa de Sud, unde are si cele mai mari vanzari. Piata auto franceza a scazut cu 13% anul trecut, cea din Spania cu 15%, iar cea din Italia cu 21%, evolutii reflectand incetinirea economica a acestor tari.

Producatorul auto a luat in februarie decizia de a opri livrarile de kituri auto catre Iran, in contextul sanctiunilor internationale impuse asupra tarii. In 2011, Peugeot Citroen a vandut 458.000 de kituri pe aceasta piata.

Grupul intentioneaza sa lanseze 17 noi autovehicule in acest an, inclusiv noua in Europa.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Cele mai profitabile modele de masini pentru brandurile auto