Dupa ce in ultimii doi ani au cochetat cu prima pozitie in topul mondial al constructorilor, japonezii de la Toyota sunt hotarati sa dea lovitura in 2006.
Nu suntem siguri de ce ne rezerva viitorul marcii Toyota, insa un lucru este sigur: prezentul este mai mult decat senzational pentru japonezi. Sau, mai bine zis, pentru contabilii marcii nipone, care timp de cateva ore pe zi au in fata ochilor niste cifre care ar face invidioase multe companii multinationale de succes.

Cum altfel s-ar putea simti in momentul in care ar vedea urmatoarele: profit brut pe primele trei luni ale anului: 4.4 miliarde euro (in crestere cu 53.2%). Profit net: in crestere cu 39%, ajuns acum la 3 miliarde de euro. Actiunile Toyota au crescut si ele in doar trei luni cu 5.1%, continuand o tendinta care dureaza de cativa ani buni. Dovada fizica: incepand cu anul 2000, vanzarile marcii japoneze au urcat cu 500.000 de unitati pe an, ajungand astazi la aproape 9 milioane de masini. Cifra de afaceri: 157 miliarde de euro. Si cu asta punem punct.

Daca in termenii beneficiilor Toyota este deja de mult timp numarul unu, 2006 ar trebui sa fie anul in care japonezii se vor instala in topul vanzarilor globale, depasind gigantul General Motors pentru prima oara in istorie. Si totusi, desi totul merge bine, sefii Toyota nu dau semne de euforie, din simplul motiv ca manifestarea fericirii nu este specialitatea casei. De obicei, previziunile staff-ului nipon sunt pesimiste, desi acestea sunt contrazise constant atat de analisti cat si de rezultatele in sine.

Acest mod de abordare a situatiei le permite sefilor Toyota sa nu puna presiune in niciun sens pe actionari. Observam acest lucru si in cifrele avansate pentru 2006 si 2007, care sunt inca o data de o modestitate exemplara. Cu toate acestea, caderea monedei nationale japoneze va face ca dividendele pe o actiune sa creasca de la 65 de yeni, cat a fost anul trecut, la 90 de yeni in 2006. In plus, investitiile vor ajunge in acest an la o suma record pana acum: 11.5 miliarde de euro.

Se pare ca intr-o epoca in care rosul este alaturat cifrelor afisate de constructori, Toyota isi urmeaza hibrizii si isi vede conturile in verde si viata in roz.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri