Germanii din Grupul VW incearca sa se descotoroseasca de marca Seat, primii care vin in ajutorul spaniolilor fiind partenerii istorici ai acestora, italienii de la Fiat
Stiati ca sefii Grupului Volkswagen se afla in discutii avansate cu cei de la Fiat, care vor sa cumpere brandul Seat? De fapt, mai exact spus, italienii vor sa recastige brandul Seat, pe care l-au detinut in trecutul nu foarte indepartat (pana in 1983, mai exact).

Motivul acestor negocieri este simplu: spaniolii de la Seat se simt neglijati deoarece VW are ochi doar pentru Skoda. Logic insa, avand in vedere faptul ca totalul costurilor de dezvoltare a constructorului ceh sunt cu mult sub cele pe care le necesita Seat. Iar concentrarea activitatii de la Seat pe o nisa a modelelor sportive nu ar putea sustine nivelul de productie si forta de munca actuale, astfel ca urmatorul pas ar fi inchiderea unor uzine si fabrici, concedieri in masa si altele de acest gen, dupa modelul GM. Pe de alta parte, guvernul spaniol doreste relansarea marcii Seat, contribuind in acest sens cu investitii numeroase care aveau rolul de a mentine pe linia de plutire un bun national.

Din aceasta bataie intre Ferdinand Piech, seful grupului VW, si diriguitorii Seat are de castigat Fiat, partenerul istoric al spaniolilor, care planuieste readucerea marcii printre brandurile reprezentate de italieni. Ramane de vazut ce va deveni Seat odata revenit in randurile Fiat. Sa speram ca nu va fi vorba de modele Fiat construite in Spania carora li se schimba doar primele doua litere ale siglei, cum se intampla inainte de '83.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri F