Presedintele PSD, premierul Victor Ponta a sustinut ca nu va mai candida la urmatoarele alegeri parlamentare, in 2016, daca autostrada Comarnic-Brasov nu va fi executata pana la acel moment.

"Pe 28 februarie se anunta precalificarea probabil pentru Bucuresti-Brasov, nu e Comarnic-Brasov. Daca nu este gata pana in 2016, nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Brasov si cu Pitesti-Craiova", a spus Ponta la Realitatea TV.

La inceputul acestui an, Ponta a cerut gasirea unei solutii in instanta pentru reluarea licitatiei autostrazii Comarnic-Brasov, aratand ca aceasta a fost iar suspendata "pentru Sfantul Asteapta" de catre Consiliul de Solutionare a Contestatiilor, dar ca nu mai accepta "abuzurile si smecheriile" sefului institutiei, transmite Mediafax.

La sfarsitul lunii septembrie, premierul Ponta a solicitat conducerii Ministerelor Transporturilor, Finantelor, Justitiei si Secretariatului General al Guvernului sa gaseasca o solutie pentru reluarea licitatiei la autostrada Comarnic-Brasov, aratand ca "birocratia politica" si CNSC au blocat aceasta procedura.

El a sustinut ca Guvernul nu este lasat sa deruleze acest proiect de catre CNSC, "numit de fostul guvern ca sa nu ne lase pe noi".

La acel moment, licitatia initiata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) pentru consultanta la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, in valoare estimata de 23,6 milioane lei fara TVA, era suspendata a doua oara de CNSC, pentru probleme privind caietul de sarcini.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Ponta îl vrea pe Arafat ca prim-ministru, pe fondul pericoului coronavirusului
Setari Cookie-uri