CNADNR a primit oferte din partea unei companii din China si a trei asocieri de firme pentru proiectarea, constructia, finantarea si operarea tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, printre ofertanti fiind si companiile Vinci si Aktor, care s-au retras din acest proiect in urma cu trei ani, transmite Mediafax.
Ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse miercuri la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).

Astfel, pe lista s-au inscris compania China Communications Construction si asocierea formata din din firmele Spedition UMB si Tehnostrade, asocierea formata din Vinci, Strabag si Aktor, precum si asocierea formata din Impregilo si Salini.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.

Compania franceza Vinci este unul dintre cei mai mari constructori de drumuri, cu venituri de 38,6 milioane euro in 2012. Francezii vor participa la licitatie tot in asociere cu firma greaca Aktor, ca si in 2010, elenii castigand in ultimii ani mai multe lucrari in Romania si participand, de exemplu, la largirea la patru benzi a unui tronson din centura Capitalei.

Vinci si Aktor au cooptat insa in asociere si grupul austriac Strabag, unul dintre cei mai mari constructori din Europa Centrala si de Est, prezent in Romania din 1991. In 2011, Strabag a inregistrat venituri totale de 13,7 milioane euro.

Cele doua firme Spedition UMB-Tehnostrade, care participa in asociere la licitatie, sunt detinute de Dorinel Umbrarescu.
Firma Spedition UMB a participat, printre altele, la constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti, a reabilitat o serie de sosele si lucreaza la constructia autostrazii Timisoara-Lugoj. Tehnostrade a executat, alaturi de UMB, primul tronson al autostrazii Timisoara Lugoj si a reabilitat o serie de drumuri in tara.

La finele anului trecut, asocierea Spedition UMB-Tehnostrade a castigat licitatia pentru construirea unui tronson de 8,7 kilometri intre Gilau si Mihaiesti al Autostrazii Transilvania.

Compania China Communication Construction, companie chineza specializata in constructia de autostrazi si poduri, cu filiale in 70 de tari, a avut in 2011 venituri totale de 40,4 miliarde de dolari. La finele anului trecut, conducerea companiei chineze a anuntat ca este interesata sa participe la proiecte de infrastructura in Bucuresti si s-a intalnit cu primarul general pentru a discuta proiectul privind Autrostrada Urbana-Lacul Morii-Colentina.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri