Registrul Auto Roman (R.A.R.) elibereaza contra unei sume de peste 30 de euro un certificat de autenticitate, care atesta ca masina second-hand provenita din strainatate nu este furata, insa nu are acces la baza de informatii Schengen (SIS) unde sunt anuntate furturile din tarile membre.
„Chiar daca masina a fost data in urmarire in Europa, Registrul Auto Roman neavand acces la baza Schengen, nu stie acest lucru, iar autoturismul primeste certificatul de autenticitate in vederea inmatricularii in Romania. La certificarea autenticitatii atunci cand vine masina prima data, RAR-ul are acces la doua baze de date, la Interpol si la Eucaris (European car and driving license Information System), dar nu are acces la sistemul de informatii Schengen, pentru ca nu este o autoritate de impunere, precum Politia”, a declarat pentru wall-street.ro Cristian Bucur, seful departamentului de omologari individuale si inspectii tehnice al Registrului Auto Roman.

Doar Directia Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) are acces la cele trei baze de date externe.

Potrivit lui Bucur, Romania este singura tara din Europa in care vehiculelor despre care se stie clar ca sunt furate li se permite inmatricularea. „Foarte multe instante de judecata decid in cazuri litigioase in care vehiculul este declarat furat inca de la inceput, sa ramana cetateanului roman, cumparator de buna credinta”,

Politia nu confisca autoturismul declarat furat in strainatate si inmatriculat in Romania, doar cauta masina sa treaca pe acte ca este un vehicul furat.

Ca mod de operare, in unele cazuri autoturismul se anunta furat de cetateanul strain la o saptamana dupa ce a trecut RAR-ul in Romania.

Dupa inmatricularea in Romania, autoturismul este considerat indigenizat, iar RAR nu mai verifica bazele de date din strainatate la care are acces (Interpol si Eucaris), ci numai baza de date gestionata de Politia Romana (IGPR), unde masina furata nu apare.

"La schimbarea de proprietar, RAR nu are in atributii urmarirea sau oprirea masinilor furate. Este o problema legislativa care incurajeaza astfel de practici", a mai spus Bucur.

In concluzie, certificatul de autenticitate eliberat de RAR este doar o alta taxa pentru masini.

De ce inmatriculeaza Politia Romana o masina declarata furata in Schengen de aproape doua luni, chiar si de trei ori si nu depisteaza la primul contact problema? De ce mai cauta al treilea proprietar in Romania sa treaca pe acte (talon/carte) masina furata? Comentati aici!
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri