Piata de transport a inceput anul intr-un ritm nu tocmai bun, situatia de anul trecut se continua si in prezent, perpetuandu-se elementele de incertitudine, singurii transportatori care inregistreaza cresteri fiind cei care opereaza in Est, a declarat pentru wall-street.ro Florinel Andrei, secretar general al Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI).

“Afacerile transportatorilor catre Est sunt practic intr-o dezvoltare continua, pentru ca piata este foarte mare”, a spus Andrei.

Potrivit secretarului ARTRI, “piata depinde anul acesta de situatia politica generala, depinde de ce va fi in Iran, Siria. Siria era o destinatie interesanta pana sa apara tulburarile de acolo. Anul trecut lucrurile au mers mai bine decat acum doi ani, cresterea a fost evidenta”.

Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale a inregistrat in ultimul an o crestere constanta a numarului de firme care devin membre, in prezent numarul acestora fiind de 12.000. Dintre acestea, 500 de companii realizeaza transporturi catre Est.

Andrei se asteapta ca in viitor amenzile sa creasca, sa existe si o taxa de congestie si considera ca fiscalitatea in Romania este in crestere.

ARTRI mai spune ca pentru cresterea sigurantei transportului rutier de marfa institutiile ar trebui sa inlature principalele elementele de stres: aglomerarea soselelor, congestia unor noduri rutiere, nesiguranta locurilor de parcare si conduita unor participanti la trafic mai slab instruiti sau mai putin responsabili.

ARTRI este prezent in Bucuresti si are cinci birouri regionale la Brasov, Cluj-Napoca, Iasi, Sibiu si Timisoara.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Legea RCA ar putea conduce la falimentul industriei de transport