Presedintele Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea, a declarat, luni, ca pentru autostrada subterana, care sa treaca pe sub cladirea Parlamentului, propusa de primarul Sorin Oprescu este nevoie de o lege care sa fie votat in plenul reunit al Senatului si Camerei Deputatilor, relateaza Mediafax.
Zgonea a precizat ca autostrada subterana ar urma sa fie construita intre cladirea Parlamentului si Catedrala Mantuirii Neamului.

"Si Senatul si Camera, amandoua trebuie sa faca un proiect de lege care sa fie aprobat de ambele camere (...) prin votul plenului. Este un subiect important pentru Primaria Capitalei, iar in momentul in care avem toate documentele, in momentul acela putem sa venim sa purtam discutii cu ceilalti si sa va informam si pe dumneavoastra, este o prospectiune a ambelor parti", a declarat Zgonea.

El a fost intrebat daca vede un orizont de timp in care proiectul va fi finalizat.

"Avem tot timpul, Basescu a mai facut o autostrada pe care o mai lucram si acum, asa ca...", a replicat presedintele Camerei.

Presedintele Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea, a declarat, luni dimineata, inaintea sedintei BPN al PSD, ca ultima data cand a discutat cu primarul Capitalei, Sorin Oprescu, acesta i-a solicitat sa treaca cu o autostrada pe sub Palatul Parlamentului.

Probleme pentru bulevardul Berzei-Uranus


Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, la emisiunea "Dupa 20 de ani" difuzata duminica de Pro TV, ca viitorul bulevard Berzei-Uranus "mai are o problema", pe hartie, la Palatul Parlamentului, deoarece trebuie avize si o lege speciala pentru a putea darama gardul cladirii.

"Dom' le, probleme am din cinci in cinci metri. Acuma imi dau seama ce destept a fost Videanu, cu ghilimele, ca nu s-a apucat de ea (de lucrare - n.r.). Da' nu-mi pare rau, ca tot o fac. Dar mai are o problema: am ajuns acum, pe hartie, la poarta trecerii pe sub Parlament. Dom'le, nu poti sa-ti inchipui ce inseamna asta: avize de la SPP, avize de la SRI, avize de la Armata...", a spus Oprescu, aratand ca, dupa Hala Matache, proiectul a ajuns, pe hartie, la Parlament.

In acelasi context, edilul sef al Capitalei a explicat ca municipalitatea are in vedere largirea bulevardului Izvor la patru benzi de circulatie, insa este nevoie de o lege speciala pentru daramarea gardului Palatului Parlamentului.

"L-am intrebat pe domnul presedinte Zgonea: «Dom'ne, ma mai tii mult cu asta?» L-au zapacit si el aia din jur: «Trebuie sa trecem la aprobare, la vot». Da' bagati-o, ba, la vot, ca ma duc la 36 de metri (cu lucrarile - n.r.), nu va deranjez cu nimic, nu sar farfuriile pe masa la restaurant", a aratat primarul general.

Potrivit primarului Capitalei, lucrarile pentru pasajul subteran de la Palatul Parlamentului vor fi incepute, cel mai probabil, anul acesta, dupa finalizarea tronsonului de bulevard Berzei-Buzesti.

Biroul Permanent al Camerei Deputatilor a discutat, in sedinta din 26 noiembrie 2012, scrisoarea trimisa de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, referitoare la avizarea tunelului care va trece pe sub Palatul Parlamentului, fiind dat un acord de principiu, in conditiile in care urma ca MApN si SRI sa dea avize.

Primarul Sorin Oprescu a sesizat Biroul Permanent al Camerei pentru obtinerea avizului "in vederea elaborarii documentatiei de urbanism necesara realizarii arterei de circulatie Diametrala Nord-Sud: Bd. Buzesti - Str. Berzei - Str. Vasile Parvan - Str B.P. Hasdeu - Str. Uranus - Calea Rahovei".

"Este vorba despre un acord de principiu, in conditiile in care secretarul general interimar al Camerei Deputatilor, doamna Ileana Luncan, este insarcinat de Biroul Permanent sa ia legatura cu toate institutiile care trebuie sa avizeze un astfel de proiect. De principiu, acordul Camerei se va face printr-o hotarare, ceea ce inseamna ca se vor pronunta prin vot toti membrii Camerei, dar nu putem sa introducem pe ordinea de zi a plenului o astfel de hotarare pana cand, din punct de vedere tehnic, nu sunt indeplinite toate conditiile legale, si anume secretarul general al Camerei obtine avizele necesare - aici e vorba si de avize de ordin tehnic, dar si de avize care intra in zona sigurantei nationale - lucrurile sunt mai complexe in aceasta perioada si totul trebuie sa se desfasoare ca la carte", a declarat atunci secretarul Camerei Georgian Pop.

El a precizat ca acest proiect privind construirea unui tunel pe sub Palatul Parlamentului a fost avizat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, rolul sau fiind de a fluidiza traficul.

"Proiectul a fost aprobat de CGMB. Rolul Camerei este sa-si dea acordul, pentru ca traverseaza si prin aria in care este aceasta cladire, dar trebuie avizele de specialitate. Toata discutia a fost generala, nimic pe fond, nimic tehnic. Perioada de obtinere a avizelor nu e scurta, probabil noul Legislativ se va pronunta", a mai spus Georgian Pop.

Biroul permanent a stabilit atunci ca punctul de vedere referitor la acest proiect sa fie "aprofundat cu specialisti SRI si MApN".

Primarul Capitalei anunta, in noiembrie 2010, ca Bucurestiul va putea fi traversat de la nord la sud in 20 de minute, pe traseul Piata Victoriei - Piata Cosbuc, in urma lucrarilor la Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus, pe care o califica drept "cea mai mare operatiune urbana din ultimii 20 de ani".

Municipalitatea preciza atunci ca valoarea estimata a investitiei este de circa 330 de milioane de euro.

Primarul Capitalei spunea ca Diametrala Nord-Sud va fi realizata in doua etape, prima constand in amenajarea unei portiuni din strada Berzei, de la Piata Victoriei pana la strada Occidentului, apoi a celuilalt segment din strada Berzei, intre Calea Grivitei si Mircea Vulcanescu. In zona intersectiei cu strada Berzei se va crea o noua strada - strada Garii de Nord -, care va iesi in fata Ministerului Transporturilor.

Cea de-a doua etapa va avea in vedere lucrari la Bulevardul Vasile Parvan, pana la zona Podului Hasdeu care va fi supralargita si constructia unui tunel de aproximativ 37 de metri de la Podul Hasdeu pe sub dealul Parlamentului, pana in apropierea Pietei Cosbuc, pe Bulevardul Uranus.

"A fost aleasa varianta unui tunel de aproximativ 37 de metri pe sub dealul Parlamentului, «in apropierea si totusi in departarea Catedralei Neamului»", preciza Sorin Oprescu.

Edilul sef al Capitalei mai arata ca Bulevardul Izvor va fi supralargit pana la patru benzi pe fiecare sens, concomitent cu lucrarile din faza a doua a Diametralei Nord-Sud si cu realizarea tunelului care va iesi in Bulevardul Uranus, in apropierea Pietei Cosbuc.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri