Audi a adus in primavara in Romania versiunea Sportback a noii generatii A3, iar in vara va lansa pe piata pentru prima data un sedan A3, la un pret de aproximativ 25.000 euro pentru motorul de 1.4 TFSI 140 CP.

Cea de-a treia generatie A3 este realizata pe noua platforma Volkswagen Group MQB, pe care este produs si VW Golf 7. Cu toate acestea, Audi este mai lung cu 4 centimetri, mai atragator, dar si mai scump (pentru motorul de 1,4 TSI 122 CP este o diferenta de 7.000 euro intre A3 si Golf 7).

Lux si confort in Audi A3 Sportback

Noul Audi A3 Sportback are un caracter sportiv, conturat de liniile plafonului cu bare longitudinale si de farurile Xenon cu lumini de pozitie cu LED. In partea din spate, eleronul integrat in acoperis contribuie la aspectul sportiv.

Interiorul retro al noului A3 Sportback are o consola simpla cu cateva butoane pentru climatizare. Comenzile pentru radio si navigatie au fost amplasate langa schimbatorul de viteze, iar display-ul de 5,8 inci, in standard pe A3, a fost ascuns in bord. La pornirea motorului, display-ul iese subtil pentru a contribui la ambianta placuta din interior.

Modelul de test a fost un Audi A3 Sportback de 2 litri diesel 150 CP cu transmisie manuala cu 6 trepte in echiparea Ambition, care are un pret de 30.300 euro cu TVA.

Masina de test a avut echipamente optionale in valoare de 7.500 euro cu TVA, sistemul Audi Sound cu 10 difuzoare si subwoofer, cruise control, faruri Xenon plus cu lumini de zi cu LED-uri, pachet Connectivity (Bluetooth si Audi Music Interface), senzori de parcare fata-spate si scaune fata incalzite.

In standard, A3 are sistem Start/Stop, scaune fata cu reglare manuala, climatizare cu reglare manuala, airbaguri laterale fata-spate, airbaguri frontale pentru sofer si pasagerul din fata.

Pentru a spori siguranta la accidente si a reduce greutatea, noul A3 a fost construit cu multe piese din otel prelucrat la cald.

Avand o greutate de 1.380 de kg, A3 Sportback cu motorul de 2 litri 150 CP atinge 100 km/h in 8,9 secunde si o viteza maxima de 210 km/h.

Motorizarea diesel de 150 CP raspunde foarte bine la o apasare puternica a pedalei de acceleratie, masina poate face o depasire rapida, chiar si in rampa. Sportback-ul este foarte confortabil si silentios, iar scaunele te sustin foarte bine in virajele abordate cu viteza. Transmisia manuala cu 6 trepte ne permite un condus sportiv, este foarte precisa.

Consumul inregistrat in oras de A3 Sportback TDI 150 CP a fost de 8,5%, datorita sistemului Start/Stop. In afara orasului, consumul a scazut la 5,5%.

In oras la trecerea peste denivelari Sportback-ul este confortabil, nu ne zdruncina, iar sunetul este cel german cu care ne-am obisnuit, un buf infundat.

Daca la modelul A3 cu trei usi, portierele fata erau grele si trebuia sa le trantesti zdravan ca sa le inchizi din prima, la Sportback situatia s-a schimbat, este suficient sa tragi incet si se inchid din prima.

Cel mai mic pret pentru un Audi A3 Sportback porneste de la 25.280 euro cu TVA, in echiparea Attraction, cu motorul pe benzina de 1,4 litri 122 CP.

Cele opt motorizari care echipeaza noul Sportback sunt cinci pe benzina (1,2 litri 105 CP, 1,4 litri 122 CP si 140 CP, 1,8 litri 180 CP, 2 litri 300 CP) si trei diesel (1,6 litri 105 CP si 2 litri 150 CP, 184 CP).

Mai multe detalii despre Audi A3 Sportback sunt disponibile aici.

Date tehnice Audi A3 Sportback 2.0TDI 150CP MT6 Ambiente

Combustibil Diesel
Cilindree cmc 1968
Putere maxima CP (rpm) 150 (3500)
Cuplu maxim Nm (rpm) 320 (1750)
Viteza maxima km/h 210
Acceleratie 0-100 km/h s 8.9
Volum rezervor litri 50
Lungime mm4310
Latime mm1785
Inaltime mm1425
Greutate kg 1385
Volum portbagaj:380 litri

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri