Toyota, cel mai mare producator mondial de automobile, a vandut anul trecut peste un milion de vehicule hibrid, depasind pentru prima oara acest prag, relateaza AFP.
Grupul japonez a anuntat ca a livrat 1,219 milioane de vehicule hibrid, partial datorita succesului gamei Prius si a reusitei noului model Aqua in Japonia, comercializat sub numele Prius C in America de Nord, scrie Mediafax.

Vehiculele hibrid au reprezentat anul trecut 14% din automobilele vandute la nivel global, proportie care atinge 40% in Japonia, unde aceste vehicule sunt tot mai putin impozitate si beneficiaza de subventii la cumparare.

Modelele hibrid dispun de un motor clasic pe benzina, dar si de unul electric, alimentat de o baterie care se incarca in timpul rularii.

Un purtator de cuvant al Toyota a declarat ca grupul vrea sa vanda in acest an 1,25 milioane de vehicule hibrid.

De la intrarea pe piata, in 1997, a primului model de acest tip destinat pietei mondiale, Prius, Toyota a comercializat in total 5,125 milioane de vehicule hibrid, respectiv 21 de modele in circa 80 de tari.

"Am dezvoltat primul model hibrid pornind de la zero", a declarat un vicepresedinte al Toyota, Takeshi Uchiyamada, seful proiectului Prius.

Utilizarea vehiculelor hibrid ale Toyota a dus la emisii de dioxid de carbon cu 34 de milioane de tone sub cele care ar fi fost generate de automobile clasice de acelasi gabarit si a permis o economie de 12 miliarde de litri de benzina, potrivit grupului.

Constructori auto concurenti, precum Renault-Nissan, s-au concentrat pe productia de masini electrice, cu rezultate deocamdata mixte.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri