Grupul francez a anuntat, in februarie, ca vizeaza livrari in crestere in acest an, sustinute de varianta imbunatatita a modelului Clio si de Dacia Logan, dupa o scadere de 6,3% anul trecut, la 2,55 milioane de autoturisme si vehicule comerciale usoare. Producatorul auto anticipa la momentul respectiv o contractie de cel putin 3% in Europa si un avans de 3% la nivel global.
Renault introduce mai multe modele in acest an, a spus directorul operational. Grupul isi creste portofoliul prin relansarea marcii de masini sport Alpine si dezvoltarea Initiale Paris intr-un brand de lux. Initiale va intra pe piata "intr-un interval de 10-15 ani", a spus el.
Renault nu exclude sa produca vehicule comerciale usoare in Turcia, a declarat Tavares. Compania mixta Oyak-Renault Otomobil Fabrikalari, cel mai mare constructor local, produce modelele Fluence si Clio 4. Fabrica din Turcia va produce 340.000 de masini in acest an, cu 20.000 sub capacitatea maxima.
Fabricile Renault din Romania si Maroc devin "competitive in privinta costurilor" de productie si "Turcia s-ar putea sa nu mai fie in continuare o referinta in privinta costului", a adaugat el.
Piata auto din Turcia s-a contractat cu 11%, la 815.000 de unitati anul trecut, dupa ce introducerea unei taxe asupra autovehiculelor in septembrie a contribuit la incetinirea economiei.
Renault produce in Romania si Maroc autovehicule sub marca Dacia in cele doua centre principale de productie, din Pitesti si Tanger.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: