Preturile masinilor de lux importate in China au inregistrat in aprilie cea mai mare scadere incepand de la sfarsitul anului trecut, un nou semn al temperarii cererii pentru produse scumpe, in contextul unei campanii a guvernului pentru limitarea cheltuielilor excesive in randul angajatilor statului.
Declinul a fost de 3,4% in aprilie, fata de aceeasi luna a anului anterior, a declarat Cheng Xiaodong, seful departamentului de monitorizare a preturilor auto din cadrul Comisiei pentru Dezvoltare Nationala si Reforma, principalul organism de planificare economica din China, scrie Mediafax.

"Este o perioada speciala, intrucat cererea pentru masini de lux importate este limitata (de masurile statului, n.r.). Preturile masinilor importate ar putea sa scada in continuare, iar cererea in viitor va veni mai ales din partea cumparatorilor privati", a declarat Cheng, intr-un interviu telefonic.

Cererea pentru masini produse in afara Chinei - de obicei autovehicule de lux, din cauza unei taxe de import de 25% - a incetinit dupa ce presedintele Xi Jinping a inceput o campanie pentru reducerea cheltuielilor extravagante ale angajatilor publici si companiilor de stat. Preturile altor bunuri de lux, precum lichiorul Moutai si ceaiul Longjing, au scazut de asemenea in acest an.

Comisia Militara Centrala a Chinei a interzis, incepand din mai, cumpararea de masini de lux.
Importurile excesive de anul trecut au pus, de asemenea, presiune asupra preturilor, a declarat secretarul general al Asociatiei Producatorilor Auto din China, Dong Yang.

Stocurile de masini importate acopereau in martie vanzarile pentru 2,39 luni, fata de nivelul de 1,5 luni considerat normal.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri