Mercedes-Benz a schimbat strategia odata cu trecerea la a treia generatie Clasa A si a realizat o masina dinamica cu un design inspirat din natura, din felul in care vantul creeaza forme pe nisip.

Designerul britanic Mark Fetherson (36 de ani), creatorul noului SLS AMG, este cel care a desenat noua Clasa A pornind de la o foaie alba de hartie. Fetherson a declarat intr-un interviu acordat wall-street.ro, la lansarea internationala din Slovenia, ca a lucrat la acest proiect peste doi ani, de la prima linie pana la designul final.

Britanicul a reusit sa creeze o masina frumoasa, sport, un autoturism cu o silueta de coupe conceput pentru tineri.

Ce dotari tehnologice are Mercedes-Benz A

Mercedes mizeaza pe Internet pentru a atrage tinerii, in noul Clasa A acestia pot intra pe Facebook, Twitter, pot naviga pe site-uri folosind dispay-ul masinii si un telefon conectat prin USB. Pe ecranul masinii pot fi afisate si poze slideshow sau poate fi accesat motorul de cautare Google Local Search (Google Street View, Panoramio) si sistemul de navigatie Garmin.

Noua Clasa A se prezinta in fata concurentilor cu un design atragator, atat la exterior cat si la interior. Interiorul este impecabil, cu materiale moi, placute la atingere, un nivel de calitate intalnit in clasele superioare, fiind principalul atu in fata BMW Seria 1.

Modelul de test a avut scaune partial din piele, foarte confortabile, cu o buna sustinere laterala, pentru momentele in care vrem adrenalina si abordam viraje cu viteza. Chiar daca masina este foarte placuta, pe soselele mai proaste anvelopele cu talon de 45 ne-au mai taiat din confort (Dunlop SP Sport FastResponse 225/45/R17 run-flat). Anvelopele sport arata foarte bine, dar parca nu sunt pentru Romania, masina ar fi fost mai confortabila cu anvelope cu talon de 55.

Trenul de rulare al noii Clase A are o punte spate cu suspensie independenta si configuratie cu patru brate, directie servo-asistata electric cu functii de asistare si sistem ESP cu "Extended Traction Control" (XTC).

A 180 CDI, cu un motor de 1,8 litri diesel 109 CP cu Start/Stop si transmisie automata 7G-DCT, a fost modelul de test. Un motor economic, cu un consum in oras de 7%, iar in extraurban de 3,7% la 80 km/h si 4,6% la 100 km/h. Cu acest motor, Clasa A nu este prea sportiva, cei 109 cai putere sunt cam putini pentru masina de aproape 1.500 kg, insa este foarte confortabila, transmisia automata schimba treptele lin fara sa observam. A 180 CDI accelereaza in 10,6 secunde si atinge o viteza maxima de 190 km/h.

Motorul de 1,8 litri diesel a afisat 1.250 de ture in treapta a 6-a la 60 km/h si 1.350 de ture in treapta a 7-a la 80 km/h, 1.700 de ture la 100 km/h si 2.150 de ture la 130 km/h.

Pretul lui A 180 CDI 109 CP este de circa 30.000 de euro cu TVA. Masina are in standard foarte multe dotari: tempomat, padele, harta navigatie cu actualizare gratuita timp de 3 ani, transmisie automata cu 7 trepte, aer conditionat, functia ECO start-stop, frana de parcare electrica, faruri cu aprindere/stingere automata - Headlamp Assist, sistem Audio 20 cu radio, CD, MP3, slot USB, volan multifunctional cu 12 butoane, 4 geamuri electrice, computer de bord, Sistem de franare adaptiv ADAPTIVE BRAKE, asistent pentru prevenirea accidentelor (CPA), airbag-uri cortina, program Electronic de Stabilitate (ESP), sistem de control al tractiunii (ASR), asistent la franarea de urgenta (BAS).

Optional putem alege sistemul de climatizare automata THERMOTRONIC care costa 630 de euro cu TVA, scaune fata incalzite 360 de euro, asistent unghi mort 560 euro, asistent activ parcare 837 euro, faruri Bi-Xenon 1.000 euro, camera pentru mersul inapoi 380 euro, DISTRONIC PLUS 1.066 euro.

Sistemul Pre-Safe de protectie preventiva a ocupantilor masinii este disponibil in premiera pentru Clasa A si costa 400 de euro cu TVA. Caracteristicile de baza ale sistemului Pre-Safe sunt centurile de siguranta cu pretensionare reversibila, inchiderea automata a geamurilor laterale si a trapei in cazul detectarii unui accident iminent si pozitionarea automata si imediata a scaunelor fata reglabile full-electric in pozitia ideala pentru oferirea unei protectii maxime in caz de accident.

Prima generatie Clasa A a fost lansata in 1997, iar cea de-a doua in 2005, comercializata in peste un milion de exemplare.

Toate motorizarile noii Clase A ofera in standard functia ECO start/stop. Versiunile diesel sunt 1,5 litri 109 CP, 1,8 litri 109 CP si 136 CP, 2,2 litri 170 CP, iar cele pe benzina 1,6 litri 122 CP, 156 CP, 2 litri 211 CP, A 45 AMG 4MATIC 320 CP.

Cel mai ieftin Clasa A costa de la 25.080 euro cu TVA pentru A 180 cu motorizarea pe benzina de 1,6 litri 122 CP. Mai multe informatii despre modelul Mercedes-Benz A 180 CDI sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: Mercedes-Benz A 180 CDI 7 G-DCT

Motor diesel: 1.796 cmc
Transmisie automata cu 7 trepte
Putere maxima: 109 CP/3.200 rpm
Cuplu maxim: 250 Nm/1.400 rpm
Viteza maxima: 190 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 10,6 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 4,8/ 3,8/ 4,1
Capacitate rezervor: 50 litri
Volum portbagaj: 341 litri/ 1.175 litri
Lungime: 4,29 metri
Latime: 1,78 metri
Inaltime: 1,43 metri
Emisii CO2 g/km: 109 g/km
Masa proprie (kg) 1.475

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri