Peugeot 2008 este cel mai nou produs al marcii franceze, un crossover urban gandit in 2010 si lansat in premiera anul acesta la Salonul Auto de la Geneva.
2008 vine in segmentul B pentru a face fata concurentilor Opel Mokka, Renault Captur, Nissan Juke si Chevrolet Trax.

Investitiile pentru Peugeot 2008 se ridica la 400 de milioane de euro. Modelul este produs in Franta si imparte platforma de productie cu modelul Peugeot 208.

Peugeot 2008 va inlocui modelul 207 SW si ar putea atrage clienti si de la 208, 308. Estimarile de vanzari in Romania anul acesta sunt de 250-300 de unitati, nivel ce ar putea situa 2008 in primele patru cele mai vandute modele ale marcii franceze, dupa 301, 208, 308.

2008 are un design robust de SUV modern, accentuat de conturul arcadelor rotilor, spoilerele si pragurile negre din plastic. Modelul poate fi personalizat prin accesorii la nivelul oglinzilor laterale, pragurilor si barelor de pe plafon.

La interior, Peugeot 2008 imprumuta cateva elemente de la modelul 208, volanul sport de dimensiuni reduse, ecranul tactil de 7 inch si cadranele care sunt amplasate deasupra volanului.

Pentru lansarea din Romania, Peugeot ne-a invitat la un test de circa 300 de km pana la Vulcanii Noroiosi de la Buzau.

Modelul pe care l-am condus pana la Buzau a fost un Peugeot 2008 cu motorul pe benzina de 1,2 litri 82 CP si echiparea Active, care are un pret de 15.200 euro cu TVA.

Propulsorul de 1,2 litri 82 CP (VTI) a afisat un consum de 8,5% in oras si de 5,5% in extraurban. Punctele forte ale lui 2008 cu acest motor pe benzina sunt pe langa consumul redus de carburant, o buna insonorizare fonica, un comportament de SUV pe soselele denivelate, o transmisie manuala cu 5 trepte foarte bine realizata si o servodirectie de masina sport, intarita. In depasiri nu se misca rau, dar se vede ca nu este un motor turbo.

La intoarcere de la Buzau am condus un Peugeot 2008 cu motorul diesel de 1,6 litri 92 CP (e-HDI), cu functia Start-Stop, transmisie manuala cu 5 trepte si echiparea Active. Pretul acestuia este de 17.500 euro cu TVA.

Propulsorul diesel a avut un consum extraurban de 4,5% si a fost mai agil in depasiri decat motorul pe benzina. Chiar daca motorul pe benzina este mai lent mi s-a parut mai placut.

Modelul 2008 vine cu optiunea Grip Control, care costa circa 200 de euro, un sistem inteligent de tractiune pentru terenuri accidentate. Sistemul Grip Control, brevetat de catre Grupul PSA, optimizeaza tractiunea in conditii de aderenta slaba.

Garda la sol de 16,5 cm este completata de sistemul de tractiune, de jantele de aliaj tip „Mud&Snow” pe 17”, cu aspect mat. Functia Grip Control este disponibila pentru 2 dimensiuni de anvelope: 215/60 R16 sau 205/50R17.

Portbagajul modelului 2008 are o capacitate de 422 litri in standard si de 1400 de litri daca rabatam bancheta spate.

Motorizarile disponibile la lansare sunt 1,2 litri VTi 82 CP, 1,6 litri VTi 120 CP, 1,4 litri diesel 68 CP, 1,6 litri diesel 92 CP si 115 CP.

In lunile de dupa lansare, gama de motorizari va fi extinsa cu versiunile turbo pe benzina in trei cilindri (1.2l e-THP 110 CP si 1.2 l e-THP 130 CP, cu un cuplu de 205 si 230 Nm).

Pretul de lansare este de 11.237 euro cu TVA si prima de casare incluse, cea mai scumpa echipare ajunge la circa 20.000 de euro cu TVA.

Mai multe informatii despre noul Peugeot 2008 sunt disponibile aici.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri