O groapa mare a aparut in carosabil pe Podul Vidin-Calafat care asigura legatura peste Dunare intre Bulgaria si Romania, dupa ce podul a fost asfaltat in aprilie si dat in folosinta la mijlocul lui iunie, relateaza site-ul bulgar Novinite.com, citat de Mediafax.

Gropa este asupata "temporar" cu ciment in loc de asfalt, potrivit site-ului, care citeaza ziarul bulgar 24 Ceasa, fara alte precizari in acest sens.
"Problema este mai mare decat gaura", scrie publicatia bulgara, precizand ca in urma ploilor din ultima saptamana apa a patruns in compartimentul din beton de sub pod, in care sunt instalate cabluri de comunicatii.

Angajati de la Agentia pentru Instrastructura Rutiera au examinat pagubele vineri. Alta verificare extinsa a instalatiei urmeaza sa fie efectuata, la care vor participa experti din cadrul Institutului Central pentru Tehnologia Drumurilor, Norme si Standarde Nationale si Europene, potrivit site-ului. Ei urmeaza sa evalueze starea podului si sa stabileasca ce anume a provocat aceasta paguba, la doar cateva luni dupa ce a fost hidroizolat si asfaltat.

In aprilie, inainte de lansarea acestui al doilea pod intre Bulgaria si Romania, o gaura a blocat traficul rutier pe Podul Ruse-Giurgiu, a carui constructie a fost finalizata in 1954.

Podul Vidin-Calafat face parte din Coridorul paneuropean de transport IV. Valoarea totala a proiectului a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul sumei provenind din finantari la nivel national din cele doua tari vecine si investitii private. Proiectul a fost demarat la sfarsitul anilor '90, dar a fost amanat in mai multe randuri.

Potrivit unor estimari, peste 415.000 de vehicule vor traversa podul in primul an de operare - 186.000 de autoturisme, 20.000 de autobuze, 209.000 de camioane - si 4.745 de trenuri - 730 de pasageri si 4.015 de marfa. Numarul vehiculelor ar urma sa atinga 8.504 pana in 2030, potrivit unor estimari.

Investitia urmeaza sa fie amortizata in 12-15 ani, potrivit autoritatilor bulgare. Podul are 1,8 kilometri lungime si patru benzi rutiere, cale ferata, piste pentru pietoni si biciclete.

Taxa de trecere a podului este aceeasi ca la Ruse-Giurgiu, de la sase la 37 de euro, in functie de tipul de vehicul. Nu platesc taxa pietonii, biciclistii, vehiculele pompierilor, politiei si ambulantele.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri