Daca in Japonia sau America masinile hibride sunt la mare cautare, batranul continent este inca reticent la aceasta tehnologie. Peugeot-Citroen (PSA) a anuntat saptamana trecuta ca va lansa pe piata europeana doua modele hibride, pana in 2010. Acestea vor fi echipate cu un motor diesel si un propulsor electric. PSA are in vedere noile modelele Citroen C4 si Peugeot 307 pentru aceasta prima echipare hibrida.

Pe piata americana, considera oficialii PSA, un hibrid diesel/electric este mai putin probabil din cauza taxelor suplimentare pentru motoarele care consuma motorina, dar si a costurilor datorate sistemului de evacuare, diferit de cel european.

Jean Francois Huere, purtator de cuvant PSA considera ca: In Europa este o alta poveste, pentru ca aici consumatorul este obijnuit sa plateasca mai mult pentru o masina diesel. La acest moment proportia masinilor cu propulsoare diesel este mai mare de 50 de procente in majoritatea statelor europene.

Jurnalistii francezi au fost invitati la un drive test cu primele doua masini ce inglobeaza aceasta tehnologie. Motorul diesel este un 1.6, iar cutia de viteze este manuala cu cinci trepte. Motorul electric, foarte silentios, ridica pretul masini cu doar cateva sute de euro.

Pretul unui astfel de model este estimat la aproximativ 20.000 de euro la care se poate adauga pretul optiunilor de maxim 3000 de euro.

In cazul unui hibrid electric cu motor pe benzina, in locul celui diesel, costurile ar fi mult mai mari, a declarat reprezentantul PSA. Cu toate acestea oficialii Renault, intrebati despre aceasta optiune a concurentei, sustin ca: Un hibrid diesel in Europa este greu de acceptat pentru clienti deoarece va avea un pret mult prea mare chiar daca e mai economic in exploatare.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri