Oficialii Toyota au declarat ca au proiectat alte doua motoare de litraj diferit ce au la baza aceeasi tehnologie. Gama este deschisa de un propulsor cu o capacitate de 1,6 litri si este incheiata de un sportiv de 3,0 litri, ambele vor fi produse ulterior.
Toyota produce peste 1 milion de motoare anual, iar o mare parte a productiei va fi indreptata spre noua tehnologie numita VVTi, care consta in functionarea variabila a supapelor si foloseste pistoane ultrausoare. O alta noutate a este folosirea rulmentilor in locul lagarelor pentru prinderea bielelor pe arborele. Folosirea rulmentilor micsoreaza frecarea, reducand proportional consumul.
Bazanbu-se pe o tehnologie Seiki (producator asiatic de componente auto) Toyota a redus dimensiunile motorului incorporand in partea frontala a blocului motor si pompa de apa.
Motoarele vor fi produse pentru inceput la o uzina din Japonia ce construieste atat motoare pe benzina, cat si diesel, dar si catalizatoare auto (filtre).
Intentiile Toyota de a reduce consumul de combustibil este sustinuta de dorinta sefilor companiei de a se indrepta productia si spre biocombustibili. Mixul benzina/etanol si biodiesel-ul sunt pregatite sa intre pe piata la sfarsitul acestui an, declara CEO Toyota, Katsuaki Watanabe.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: