Noul model Corolla, ce va fi lansat pe piata la toamna, in Japonia, este propulsat de un motor de generatie noua. Propulsorul are o capacitate de 1,8 litri si se anunta a fi mai eficient (cu cel putin 5 procente) si mai puternic decat motoarele din actuala de generatie. Pentru ecologisti veste buna este ca emisiile de noxe in atmosfera sunt mult diminuate.

Oficialii Toyota au declarat ca au proiectat alte doua motoare de litraj diferit ce au la baza aceeasi tehnologie. Gama este deschisa de un propulsor cu o capacitate de 1,6 litri si este incheiata de un sportiv de 3,0 litri, ambele vor fi produse ulterior.

Toyota produce peste 1 milion de motoare anual, iar o mare parte a productiei va fi indreptata spre noua tehnologie numita VVTi, care consta in functionarea variabila a supapelor si foloseste pistoane ultrausoare. O alta noutate a este folosirea rulmentilor in locul lagarelor pentru prinderea bielelor pe arborele. Folosirea rulmentilor micsoreaza frecarea, reducand proportional consumul.

Bazanbu-se pe o tehnologie Seiki (producator asiatic de componente auto) Toyota a redus dimensiunile motorului incorporand in partea frontala a blocului motor si pompa de apa.

Motoarele vor fi produse pentru inceput la o uzina din Japonia ce construieste atat motoare pe benzina, cat si diesel, dar si catalizatoare auto (filtre).

Intentiile Toyota de a reduce consumul de combustibil este sustinuta de dorinta sefilor companiei de a se indrepta productia si spre biocombustibili. Mixul benzina/etanol si biodiesel-ul sunt pregatite sa intre pe piata la sfarsitul acestui an, declara CEO Toyota, Katsuaki Watanabe.