Renault a lansat anul acesta crossoverul Captur, model prin care face trecerea spre noua tendinta, masini personalizate si orientate spre conectivitate.

Primul crossover al marcii franceze are un design modern, sportiv, cu foarte putine linii drepte, care ne da impresia ca masina este in miscare chiar si cand sta pe loc.

Captur vine in segmentul B, acolo unde concurenta este puternica (Nissan Juke, Opel Mokka, Chevrolet Trax, Peugeot 2008) si vanzarile sunt in crestere.

Este un model interesant care are si parti bune (un pret mai mic decat competitorii, posibilitatea de a fi personalizat, un sistem multimedia cu caracteristici de smartphone, consum redus de carburant, o tapiterie care se scoate pentru curatare), dar si minusuri (doar tractiune fata, plastice tari).

Cum poate fi personalizat crossoverul Renault Captur

In ceea ce priveste personalizarea, pentru exterior putem alege dintre trei culori pentru jante (gri, negre sau portocalii) si 18 combinatii de doua culori pentru caroserie: portocaliu cu plafon alb sau negru, alb cu plafon portocaliu sau negru, negru cu plafon alb sau portocaliu, bej cu plafon alb sau negru, albastra Pacific cu plafon alb sau negru, bleumarin cu plafon alb sau negru, maro cu plafon alb sau negru, gri inchis sau gri deschis cu plafon portocaliu sau negru.

Interiorul poate avea scaune din doua culori, o combinatie de 14 variante de tapiterie, care poate fi scoasa si curatata. Ca o completare a personalizarii pentru cateva elemente de pe panoul de bord (conturul display-ului multimedia, al boxelor, gurile de ventilatie) si torpedou se poate alege un dintre cele patru culori, portocaliu, alb, turcoaz sau verde.

Torpedoul este de fapt un sertar, un spatiu foarte mare de depozitare nemaintalnit la alte modele.

Renault Captur

Configuratia pe care a ales-o Renault Romania pentru modelul de test a fost culoarea de lansare portocaliu, plafon negru, jante gri, interior negru cu elemente portocalii, scaune gri inchis cu portocaliu. Pretul exemplarului personalizat, in echiparea de varf Dynamique, motorizarea pe benzina de 1,2 litri TCe 120 CP si transmisie automata cu 6 trepte este de 18.500 euro cu TVA.

Propulsorul pe benzina nu este foarte rapid, accelereaza in 10,9 secunde si ajunge la o viteza maxima de 192 km/h, insa are un consum foarte bun de 8 litri la 100 km in oras si de 6 litri la 100 de km in afara orasului, daca mergem cu 100 km/h.

Pe sosea, Captur este o masina placuta, silentioasa, bine izolata fonic, dar cu o suspensie cam rigida pentru o masina care accelereaza in peste 10 secunde. Suspensiile fata sunt tip MacPherson, iar pe spate tip bara de torsiune. Fie de la suspensie, fie de la asamblare, din cand in cand se aud zgomote din partea din spate, probabil de la hayon.

Dimensiunile crossoverului cu garda la sol de 20 cm sunt 4,12 m lungime, 1,77 m latime si 1,57 m inaltime. Portbagajul are 377 de litri si poate ajunge la 1.235 litri prin rabatarea spaterelor banchetei spate.

La fel ca cea de-a patra generatie Clio, Captur dispune de sistemul multimedia R-Link cu conexiune la internet si aplicatii descarcabile din R-Link store pentru versiunile de top. Dimensiunea ecranului este de 7 inch. Comenzile sunt intuitive insa softul se misca cam incet.

Printre dotarile pe care le gasim in Captur sunt camera pentru marsarier, sistem de navigatie in limba romana, un sistem audio cu suport pentru Card SD, USB si AUX, sistemul de climatizare cu reglare automata, senzori de ploaie si lumina.

Pentru tinerii care vor adrenalina, Renault ofera sistemul R-Sound, care transmite prin boxele masinii sunetele a sase modele (Laguna Coupe, Clio V6, Clio Cup, o motocicleta, o masina electrica, una de epoca). In functie de cat de tare acceleram intensitatea sunetului de evacuare creste.

Renault Captur

Captur este produs in uzina din Valladolid (Spania). In procesul de fabricatie pana la 16% din materialele plastice sunt reciclate. Principalelel piete vor fi Franta: 40%, Europa in afara Frantei: 50%, Turcia, Maghreb: 10%.

Cel mai mic pret pentru Captur este de 12.600 euro cu TVA, pentru echiparea Authentique si motorul pe benzina 0,9 litri TCe 90 CP. Clientii interesati de diesel au o singura optiune, motorul de 1,5 litri disel 90 CP (14.000 euro).

Mai multe informatii despre noul Renault Captur sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: Renault Captur 1.2 litri 120 CP benzina, Automat

Capacitate cilindrica 1197
Tractiune 2WD
Transmise 6AT
Putere maxima 120 (4900)
Cuplu maxim 190 (2000)
0-100 km: 10,9 secunde
Viteza maxima 192 km/h
Consum: 6.6 litri/100Km urban, 4.7 extraurban, 5.4 mediu
Dimensiuni L/l/h (m) 4,12/1,77/1,56
Capacitate rezervor litri 45
Greutate kg 1.180
Capacitate portbagaj litri 377/1.235

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri