Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Franta au inregistrat in luna noiembrie cea mai mare crestere in randul marcilor cu vanzari de volum, iar in primele 11 luni au consemnat a doua rata de crestere, dupa Fiat, in timp ce piata franceza a scazut in ambele intevale analizate.

Astfel, inmatricularile Dacia au urcat cu 18%, la 7.315 unitati, in luna noiembrie, in timp ce piata franceza a consemnat un declin de 4,4%, la 138.298 unitati, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile, scrie Mediafax.

Doar doua marci, cu vanzari reduse, au avut evolutii mai bune decat Dacia in noiembrie. Astfel, inmatricularile Lexus au crescut cu proape 60%, la 336 unitati, iar cele ale Lancia cu aproape 40%, la 527 autoturisme.

Cota de piata a Dacia a urcat de la 4,29% in noiembrie anul trecut la 5,29% in aceeasi luna a anului in curs.

Inmatricularile grupului francez Renault, care detine Dacia, au crescut cu 3,8%, la 32.592 unitati, avansul fiind sustinut de evolutia Dacia. Marca Renault a consemnat o crestere de numai 0,4%, la 25.277 masini.

In primele 11 luni, vanzarile de autoturisme Dacia in Franta au crescut cu 8,4%, la 79.865 autoturisme. In aceeasi perioada, piata franceza a scazut cu 7,1%, la 1,61 milioane de masini.

Doar Fiat a inregistrat in aceasta perioada o crestere mai puternica decat Dacia in randul marcilor cu vanzari de volum. Inmatricularile Fiat au avansat in primele 11 luni cu 10%, la 43.620 unitati.

Dintre marcile cu vanzari reduse, doar Lexus a raportat o evolutie mai buna, cu un plus de 18%, la 2.633 de unitati.

Cota de piata a Dacia pentru perioada ianuarie-noiembrie a avansat de la 4,24% anul trecut la 4,95% in acest an.

Dacia Sandero s-a menþinut in primele 11 luni pe pozitia a sasea in topul celor mai bine vandute 100 de modele din Franta, cu 37.829 de masini, reprezentand o cota de piata de 2,3%. Grupul Renault este prezent in top zece cu cinci modele, inclusiv Dacia, in timp ce rivalul PSA Peugeot Citroen are patru modele. Volkswagen Polo, pe locul 9, este singurul autoturism strain dintre primele zece.

Alte modele Dacia prezente in top 100 sunt Duster (locul 19) - 22.878 autoturisme si o cota de piata de 1,4%, Lodgy (pozitia 41) - 10.148 de unitati si o cota de piata de 0,6%, precum si Dokker (locul 86) - 4.855 de masini si o cota de piata de 0,3%.

Vanzarile grupului Renault au scazut cu 2,1% in primele 11 luni, la 385.539 unitati, iar marca Renault cu 4,5%, la 305.674 unitati.

Pe segmentul autovehiculelor comerciale usoare noi, inmatricularile Dacia au crescut cu 67% in noiembrie, la 249 unitati, iar in primele 11 luni au urcat cu 1,6%, la 3.604 unitati. Piata franceza de profil a scazut cu 4,4% in noiembrie, la 29.766 autovehicule, in timp ce in intervalul ianuarie-noiembrie declinul a fost de 5,8%, la 332.977 unitati.

Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania s-a mentinut totusi lider, iar cele mai mari piete de desfacere au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.

Franta a dominat in 2012 topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 si Spania - 17.847.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri