Grupul nipon Toyota a vandut anul trecut aproape 10 milioane de autovehicule, cel mai mult la nivel global pentru al doilea an consecutiv. Acesta este urmat de General Motors (SUA) si Volkswagen (Germania), iar pentru acest an estimeaza cresterea livrarilor, sustinuta de cererea din SUA si China, scrie Mediafax.

Vanzarile Toyota, inclusiv subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, au avansat cu 2,4% anul trecut, la 9,98 milioane de autovehicule, a anuntat, joi, grupul nipon. Producatorul amerian General Motors (GM) a livrat 9,71 milioane de unitati, iar Volkswagen (VW) 9,7 milioane.

Numarul de autovehicule comercializate va creste, probabil, in acest an cu 3,2%, la 10,32 milioane, a estimat Toyota. Toyota si-a pastrat coroana de lider al pietei auto si a reusit in acelasi timp sa obtina profituri semnificativ mai mari fata de GM si VW, insa se confrunta cu o revenire puternica a constructorilor auto americani, care prezinta cele mai bune modele din ultimele decenii, in timp ce rivalul Volkswagen creste puternic investitiile in SUA si China.

"Competitia devine tot mai intensa. VW este numarul unu in China, in timp ce GM este primul pe piata din SUA, iar toti trei producatorii cresc investitiile in dezvoltarea de produse si noi modele", a declarat Sanjeev Varma, directorul operational al Stellar Alliance Group, din Detroit.

Anul 2013 a fost unul de referinta pentru directorul general al Toyota, Akio Toyoda, care a preluat conducerea grupului dupa prima pierdere anuala din aproape sase decenii. Dupa mai multi ani in care producatorul auto a fost afectat de rechemari masive in service, dezastre naturale, aprecierea puternica a yenului si boicotul produselor nipone de catre consumatorii chinezi, Toyoda a avut in sfarsit parte de ceea ce si-a dorit: un an fara dezastre, scrie Bloomberg.

Toyoda, un stranepot al fondatorului companiei, a impus o atentie mai mare asupra pietelor emergente si a restructurat managementul de la preluarea conducerii in 2009. Concurenta dintre marii producatori auto este tot mai intensa, iar avansul Toyota scade, potrivit Bloomberg.

Toyota avea un avans de 460.000 de masini in fata GM in 2012, insa acesta s-a redus la 270.000 de unitati. GM a inregistrat anul trecut un avans de 4%, la 9,71 milioane de masini, in timp ce livrarile VW au crescut cu aproximativ 5%, la peste 9,7 milioane de unitati. Grupul german nu a oferit o cifra precisa la publicarea rezultatelor financiare in ianuarie. Vanzarile VW includ si marcile de camioane MAN si Scania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri