Masinile chinezesti se lovesc de 'zidul' european

Atunci cand se refera la viitorul apropiat, intrega industrie auto din Occident se gandeste cu teama la potentialul de export al chinei. Pesimistii vad deja o mare de masini ieftine aduse de chinezi pe pieta europeana si cea asiatica. Multi se tem ca nu cumva ceea ce sa intamplat in industria confectiilor sa nu se repete si in cea auto. Totusi, la o privire obiectiva, situatia nu este chiar atat de roza pentru producatorii auto din China. Desi au produs masini ieftine, ei nu au reusit sa intre pe piata europeana. Normele antipoluare, testele de siguranta sau cerintele cumparatorilor europeni au reprezentat examene greu de trecut pentru masinile chinezesti. Deocamdata!

Este deja o certitudine faptul ca producatorii auto Chinezi vor exporta masini in Europa in cantitati mari, desi data cand acest lucru se va intampla ramane inca o necunoscuta. Patru ani de acum incolo reprezinta o perioada ideala. Mass media occidentala a speculat deja foarte mult pe tema importurilor, iar asteptarile publicului pentru modelele cu preturi scazute sunt din ce in ce mai mari.

Nu exista insa informatii certe despre modul in care masinile chinezesti vor ataca pietele auto occidentale. Pot insa dealerii chinezi aduce in Europa masini la calitatea si legislatia ceruta de batranul continent?

Anul trecut modelul chinezesc Landwind SUV a picat cu brio testele de siguranta dupa ce cateva sute de unitati fusesera vandute. Din momentul in care testul de siguranta a fost public nici un model Lanwind nu s-a mai vandut pe piata europeana. Recent, dealerul auto belgian Carel Cardon a introdus in propriul showroom mai multe modele chinezesti. Acesta a declarat ca va incepe sa vanda astfel de masini incepand cu anul viitor.

Fabricantii auto chinezi sunt atat de entuziasmati de potentialul de export incat sunt dispusi sa ofere drepturi globale de distributie oricarui antreprenor dispus sa semneze. Anumiti distribuitori europeni au declarat ca sunt dispusi sa vanda masini chinezesti, insa pana acum nimeni nu a dezvoltat o retea europeana de distributie eficienta.

Dupa doi ani de rateuri si promisiuni neonorate fabricantii chinezi recunosc faptul ca Europa se asteapta la masini care sa indeplineasca standardele regionale. Numai astfel pot multumi cererea clientilor. Cu alte cuvinte, simpla fabricare de masini nu este de ajuns pentru a avea succes in Europa.

In primul rand, fiecare fabricant chinez are nevoie de o retea de service bine organizata. Legiuitorii europeni si fabricantii auto de aici au facut eforturi imense in ultima decada pentru a se asigura ca produsele vandute in Europa sunt cele mai sigure si mai putin poluante. Importurile de masini ieftine sunt benefice pentru competitia pe piata europeana, insa satisfactia clientului este mai importanta decat pretul scazut.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri