Renault nu vrea sa paraseasca Romania, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evolutia infrastructurii este determinanta pentru proiectele viitoare, a anuntat grupul francez, dupa ce presedintele Basescu a sustinut ca nefinalizarea Coridorului IV va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti.

"Renault nu are intentia sa paraseasca Romania. Romania este o tara importanta pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse si pentru crearea in Romania a unui lant complet de constructie a unei masini: de la design, inginerie, fabricatie, vanzare si post-vanzare. In fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia si ale furnizorilor nostri parcurg traseul Pitesti - Arad. Prioritatea noastra pentru 2014 este relansarea pietei auto de vehicule noi din Romania. Evolutia infrastructurii, care permite reducerea intarzierilor de livrare, va fi determinanta pentru proiectele noastre viitoare", a comunicat Directia Comunicare Renault Romania, potrivit Mediafax.

Presedintele Traian Basescu a declarat, intr-o emisiune difuzata luni de postul Look Tv, ca nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

"Eu va pot spune ca in mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. Romania, daca nu se conecteaza integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o tara care ramane enorm in urma", a declarat el.

Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia.

Basescu a spus ca Romania va pierde foarte multe investitii daca nu finalizeaza Coridorul IV, iar Dacia este ceva "sigur".

"Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu", a mai spus Traian Basescu.

In replica, premierul Victor Ponta a declarat marti ca afirmatia presedintelui potrivit caruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii Dacia la Pitesti reprezinta o "inconstienta sinistra, o tampenie", adaugand ca a fost asigurat chiar de seful grupului Renault de continuarea investitiei.

Dumneavoastra il credeti pe presedintele Renault sau pe sinistrul nostru presedinte?

"M-am intalnit de curand cu presedintele grupului Renault si a spus foarte clar ca investitiile in Romania se dezvolta. Acum, dumneavoastra il credeti pe presedintele Renault sau pe sinistrul nostru presedinte?", a spus Ponta jurnalistilor, intrebat cum comenteaza declaratia presedintelui.

Ponta a asigurat ca Guvernul lucreaza la imbunatatirea infrastructurii rutiere si ca are incredere in ce spune presedintele Renault, nu in ce "mai arunca, intr-o chestie strict politica, Basescu".

Tot marti, ambasadorul Frantei, Philippe Gustin, a declarat ca deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normala, intrucat aceasta tara se afla in apropierea pietelor sale si a subliniat ca aceasta initiativa nu trebuie vazuta ca o concurenta pentru uzina de la Pitesti.

"In prezent, Dacia este o marca recunoscuta, este o marca ce are sansa de a avea in Romania intregul lant de productie, pornind de la echipele de conceptie pana la serviciul post-vanzare. In momentul de fata, Dacia este un nume ce conteaza la nivel european, dar si mondial. Avand in vedere acest lucru, nu putem decat sa ne bucuram si in asta consta o strategie normala a unei astfel de intreprinderi: de a-si crea alte uzine de productie in apropierea pietelor sale. Nu putem decat sa ne bucuram ca avem o tara ca Marocul - invitata aici (la Forumul Franta-Europa de Sud-Est - n.r.) - unde Dacia si-a deschis recent o linie de asamblare in apropierea unor piete care sunt interesate de aceste automobile", a precizat ambasadorul francez.

Diplomatul a mai spus ca intre Pitesti si linia din Maroc nu este vorba "de concurenta". "Dimpotriva, avem toate motivele sa ne bucuram de eficacitatea unei intreprinderi care acum 15 ani era declarata aproape moarta. Cine ar fi crezut in urma cu 15 ani ca Dacia va vinde masini intr-o tara unde automobilul este aproape un cult, Germania? Ca de obicei, eu prefer sa privesc jumatatea plina a paharului", a precizat Gustin.
Intrebat daca are semnale ca la Pitesti s-a agravat situatia in ultimul timp, ambasadorul francez a subliniat ca nu se mai pune problema unei economii centralizate.
"Sa nu mai fim atat de blocati intr-o gandire de stil vechi. Nu mai suntem intr-o economie centralizata (...) Daca ei considera ca asa se pot dezvolta, pe aceste cai, este politica lor, suntem intr-un altfel de mediu. E important pentru ei sa se dezvolte pe pietele emergente", a declarat Philippe Gustin.
Totodata, ambasadorul si-a exprimat convingerea ca Guvernul de la Bucuresti poate gasi solutii pentru a raspunde nevoilor Dacia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri