Vanzarile de masini noi (autoturisme si vehicule comerciale) au crescut in primul trimestru cu 21,7% la 18.941 de unitati, fiind pentru prima data din 2009 cand piata de profil incheie primele trei luni ale anului pe plus.

"Pe ansamblul pietei, livrarile totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) inregistreaza in trimestrul I din 2014 o crestere de 21,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In interiorul acestei cresteri, avem autoturismele cu +19,1%. Este pentru prima data din 2009 pana acum cand in trimestrul I se inregistreaza o crestere fata de anul precedent si cea mai mare crestere pe aceasta perioada din 2007 pana in prezent (a mai existat doar in 2008, dar numai de 17%)", se arata intr-un comunicat transmis de APIA, potrivit Mediafax.

Vanzarile auto au avut o evolutie pozitiva si pe plan european, cu cresteri de 3,3% in Franta, 5,6% in Germania si 6% in Italia, respectiv de 11,8% in Spania si de 13,7% in Marea Britanie.

Pe piata locala, livrarile sunt in continuare sustinute de achizitiile realizate de companii (84% din volumulul total inregistrat in primul trimestru), arata APIA, care precizeaza ca desi inmatricularile de autoturisme rulate au scazut cu 11,6% fata de primele trei luni ale anului trecut, volumul acestora este de 3,5 ori mai mare comparativ cu cel al autoturismelor noi.

Livrarile de autovehicule noi au avansat in martie cu 31% fata de luna anterioara, la 8.021 unitati, din care 6.357 au fost autoturisme (in crestere cu 24,5%).

La autoturisme, topul pe marci dupa trei luni din 2014 este condus de catre Dacia, cu 4.723 unitati vandute (30,8% din total), urmata de Volkswagen (1.533 unitati/ 10%), Skoda (1.522 unitati/ 9,9%), Ford (1.150 unitati/ 7,5%), Renault (787 unitati/ 5,1%) si Opel (642 unitati/ 4,2%).
Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in luna martie, dar si dupa primele trei luni, fiind urmat de Sandero, Skoda Octavia, Dacia Duster (locul 3 dupa trei luni), si Volkswagen Golf.

In perioada ianuarie - martie au fost produse 107.575 autovehicule, cu 0,1% mai putine fata de perioada similara din 2013. Dintre acestea, 89.352 unitati (83%) au fost fabricate de catre Dacia, 18.221 (18,9%) de catre Ford si 2 de catre Roman Brasov.

Volumele cele mai mari au fost inregistrate de Dacia Duster (35.156 unitati), urmata de Dacia Logan (30.007 unitati), Ford B-Max (18.221 unitati), Dacia Sandero (13.856 unitati) si Dacia Logan MCV (10.333 unitati).

In luna martie au fost exportate un numar de 36.741 unitati (similar cu martie 2013), iar dupa trei luni volumul livrarilor externe s-a ridicat la 98.034 unitati, in crestere de 9,3% fata de perioada similara din 2013.

Cel mai exportat model in luna martie a fost Dacia Duster (13.219 unitati), urmat de Dacia Logan (10.618 unitati) si Ford B-Max (6.015 unitati), topul fiind acelasi si pe ansamblul primului trimestru(Duster - 31.994 unitati, Logan - 26.174 unitati si B-Max - 18.176 unitati).

Cu datele din primele trei luni ale acestui an, piata consemneaza un al treilea trimestru consecutiv de crestere fata de perioada similara a anului anterior.

"Desi sunt sunt practic 9 luni de crestere continua comparativ cu lunile similare din anul anterior, trebuie avut totusi in vedere faptul ca in T3 si T4 din 2013 am avut efectul pozitiv al Programului Rabla, iar pe de alta parte, ca in trimestrul I din 2013 vanzarile au avut de suferit de asteptarea indusa in piata de demararea tarzie a programului, produsa abia in iunie", se arata in comunicat.
Asociatia estimeaza ca volumele vor continua sa creasca seminificativ in urmatoarele trei luni, dupa ce in acest an programul Rabla a fost lansat in aprilie.

In 2013, vanzarile de autovehicule noi au inregistrat al saselea an consecutiv de scadere, ajungand la nivelul din urma cu 13 ani, respectiv circa 82.000 de unitati, dupa un regres de 6,3%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri