Producatorul auto nipon Toyota, numarul doi mondial, a dezmintit luni informatiile aparute in presa, din care reiesea ca ar putea incerca sa impiedice realizarea unei aliante strategice intre producatorul american General Motors si alianta Renault-Nissan, relateaza revista Forbes consultata de NewsIn. "Nu avem planuri de preluare GM," a declarat pentru editia electronica a revistei un purtator de cuvant al companiei nipone din Bruxelles.

GM este cel mai mare producator auto la nivel mondial, cu vanzari de circa 9,2 milioane de masini anul trecut, dar a inregistrat o pierdere de 8,6 miliarde de dolari. Unul din actionarii principali ai companiei americane, Kirk Kerkorian, a sugerat luna trecuta ca o alianta cu Renault-Nissan ar putea readuce GM pe profit, si in acelasi timp ar crea cel mai mare conglomerat auto din lume, care ar produce peste 14 milioane de masini anual, dublu fata de Toyota.

Analistii pietei auto au atras totusi atentia ca un astfel de conglomerat ar putea creea dificultati celor doua companii, ale caror marci se afla in concurenta puternica, mai ales in Europa, unde Renault si Opel, marca detinuta de GM, au cote de piata apropiate, dar si pe continentul nord-american, unde Nissan concureaza cu marcile General Motors.

GM si Renault-Nissan vor evalua variantele unei aliante si vor anunta concluziile peste aproximativ trei luni, cand vor decide si daca discutiile vor merge mai departe.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri