Al doilea pod de legatura care uneste Romania de Bulgaria, constructia care face legatura intre Calafat si Vidin, a implinit pe 14 iunie un an de cand a fost dat in folosinta, iar rezultatele din primul an de activitate sunt imbucuratoare, in contextul in care constructia podului a fost mult timp amanata.

Calafat – Vidin, al doilea pod de legatura intre Romania si Bulgaria, s-a dovedit o investitie extrem de utila atat pentru Romania, cat si pentru Bulgaria, lunar fiind tranzitat de peste 40.000 de automobile, conform informatiilor reprezentantilor din tara vecina.

“Asteptarile privind numarul de automobile care vor tranzita s-au adeverit, iar constructia podului se justifica pe deplin. In fiecare luna intre Bulgaria si Romania circula intre 40.000 si 42.000 de masini”. Intr-un timp atat de scurt am reusit sa ajungem la rezultate foarte bune. Timp de un an de zile nu am avut nicio problema cu functionarea constructiei”, a declarat Vladimir Andreev, directorul executiv al firmei Dunav Most Vidin – Calafat, companie care administreaza podul dintre cele doua tari.

Conform estimarilor initiale ale autoritatilor, peste 400.000 de vehicule erau de asteptat sa traverseze anual podul Calafat-Vidin, insa numarul acestora a fost cu mult depasit. In prezent, conform calculelor wall-street.ro pe baza informatiilor reprezentantului firmei Dunav Most Vidin – Calafat, intr-un singur an podul a fost tranzitat de 480.000 de vehicule.

Potrivit unor estimari anterioare, peste 415.000 de vehicule vor traversa podul in primul an de operare - 186.000 de autoturisme, 20.000 de autobuze, 209.000 de camioane - si 4.745 de trenuri - 730 de pasageri si 4.015 de marfa. Numarul vehiculelor ar urma sa atinga 8.504 pana in 2030, potrivit unor estimari.

Citeste si:
Volkswagen vrea sa produca 1,5 milioane de vehicule electrice pana...
Volkswagen vrea sa produca...

Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.Podul are o lungime de doi kilometri si proiectul face parte din coridorul paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Podul are doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti. Costurile constructiei, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, au depasit 250 milioane de euro pana la finalizarea proiectului. Proiectul a beneficiat de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.

Taxa de tranzitare a podului dintre Calafat si Vidin porneste de la sase euro in functie de greutatea vehiculului. Numele oficial al podului este “Pondul Noii Europe”, desi pentru multi locuitori din tara vecina podul poarta denumirea de “Podul peste Dunare 2”. In Romania, al doilea pod de legatura dintre tara noastra si Bulgaria poarta denumirea simbolica de “Podul Calafat – Vidin”.

Citeste si:
China vrea sa investeasca 114 mld. de dolari in transportul feroviar
China vrea sa investeasca 114...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Aceasta este prima strada din Londra pe care trec numai masini "verzi"