CNADNR arata ca in prezent sunt in desfasurare "activitatile prealabile" semnarii contractelor de finantare si al celui de concesiune pentru autostrada Comarnic - Brasov si precizeaza ca obtinerea finantarii pentru un proiect de acest tip presupune "un proces laborios", cu multe etape.

"In prezent se desfasoara activitatile prealabile semnarii contractelor de finantare si contractului de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, construirea, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii Comarnic - Brasov. Precizam ca obtinerea finantarii in cadrul unui proiect de concesiune presupune un proces laborios, cu multe etape, care include analiza de tip «due diligence» din partea bancilor interesate in finantarea proiectului si care se concretizeaza prin incheierea unor contracte de finantare. Lucrarile de construire la autostrada Comarnic - Brasov vor fi demarate dupa semnarea contractului de concesiune si a contractelor de finantare", a comunicat CNADNR la una dintre intrebarile adresate Companiei de Drumuri vizand noul termen estimat pentru semnarea contractului. Cel mai recent termen anuntat de autoritati pentru semnarea acestui contract a fost luna iunie, potrivit Mediafax.

Premierul Victor Ponta si fostul ministru al Transporturilor Dan Sova s-au intalnit la jumatatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere. Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, lucrarile de constructie urmand sa inceapa la finalul lunii aprilie.

La sfarsitul lunii martie, Sova spunea ca acordul pentru constructia autostrazii va fi semnat in iunie, nu in aprilie, asa cum se anuntase initial, amanarea termenului fiind un lucru "eminamente pozitiv" intrucat statul a reusit sa obtina angajamentul ferm din partea BEI, BERD si Banca Mondiala pentru sustinerea proiectului.

La 24 iunie, data la care si-a anuntat demisia din functia de ministru al Transporturilor, Sova a afirmat ca acordul va fi semnat "in perioada urmatoare", motivul intarzierii fiind legat de discutiile dintre constructori si finantatorii institutionali. Presedintele Traian Basescu i-a spus la 25 iunie noului ministru al Transporturilor, Ioan Rus, dupa depunerea juramantului, sa fie atent la premisele contractarii autostrazii Comarnic-Brasov, precizand ca, din informatiile sale, s-au produs deja acte de coruptie.

In replica, premierul Victor Ponta a declarat la finalul evenimentului de la Cotroceni ca autostrazile "nu stau in Ministerul Transporturilor" si ca Traian Basescu nu stie acest lucru, fiind "mai batran". Ulterior, Ponta i-a cerut lui Rus sa sprijine continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, oprite in 2005 de "niste indivizi", reiterand ca autostrazile nu apartin de acest minister, dar amintind ca Rus a fost in Guvernul care a initiat proiectul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri