Noul Ford Ranger este unul dintre cele mai impunatoare modele pick-up de pe piata europeana, prin design si dimensiuni, avand cea mai mare sarcina utila din clasa (1,15 tone) si capacitate de remorcare (3,35 tone).

Ford Ranger, cu nume de cod T6, este o camioneta de dimensiuni medii pentru americani si as spune mare pentru europeni, pentru ca masina are 5,35 metri lungime, 1,8 metri inaltime si 1,85 metri latime. Prin dimensiunile sale mari Ranger ofera o vedere panoramica de la volan si se conduce relaxant. Modelul de test, Ranger facelift 2.2TDCi 150CP Double Cab XLT 4WD, l-am condus pe drumurile judetene din sud, intre localitatile Comana si Greaca, drumuri pustii de tara care aratau mai mult a santuri decat a sosele. Experienta a fost foarte interesanta pentru ca nu in fiecare zi poti conduce singur pe un drum fie el si judetean, iar in al doilea rand garda la sol de 23 de centimetri a modelului Ranger si rotile mari faceau ca gropile imense sa para mici denivelari.

Este surprinzator cat este de receptiv la viteza, accelereaza bine pana la 130 de km pe ora si este la fel de confortabil ca un SUV, deci poate fi o alternativa, mai ales ca are un pret de pornire de 29.000 euro cu TVA pentru versiunea cu 4 usi (Double Cab echipare XL).

Desi Ranger nu are o forma prea aerodinamica, este patrat si are o greutate de 2,1 tone, consuma putin, 7 litri in extraurban si 9,8 litri la suta in oras. Transmisia manuala a contribuit la un consum bun, insa o astfel de masina ar fi indicat sa fie configurata cu o transmisie automata, care ar face masina si mai confortabila pentru ca ar disparea zgaltaitul la schimbarea treptelor. Ranger are o cutie de viteze automate insa este disponibila pe echiparea Limited care costa cu 5.000 euro mai mult decat XLT, adica 38.500 euro cu TVA, fata de 33.600 euro cu TVA.

Am mai apreciat la acest off-roader directia precisa si manevrabilitatea, pentru ca este al fel de simplu sa intorci Ranger ca orice alta masina, chiar daca are 5,3 metri lungime. Avantajele lui Ranger in teren accidentat sunt o garda la sol de 23 de centimetri, diferentialul spate blocabil, precum si faptul ca poate ataca vaduri cu o adancime de 0,8 metri si dispune de asistenta la coborare si la plecarea din rampa.

Tractiunea integrala nu este permanenta, pick-up-ul are un buton prin care putem selecta in mers tractiunea spate sau integrala, pana la o viteza de 120 km/h, iar pentru 4L, cuplarea reductorului, este necesar sa oprim masina si sa apasam ambreiajul. Ranger este un produs de nisa pentru Ford, in Romania unul dintre cei mai mari clienti este compania de energie E.ON. Modelul este fabricat in Thailanda, America de Sud si Africa de Sud, exemplarele pentru piata noastra fiind din Africa.

Ranger, model care a primit 5 stele la testele de siguranta EuroNCAP, vine in standard cu ESP, ABS, EBD (distributia franarii electronice), TCS (control tractiune), EBA (asistenta la franarea de urgenta electronica), DSC, iar echipare XLT are si geamuri electrice, cotiera fata - spate, sistemul Hill Descent Control (control la coborarea in panta), cruise control, Hill Launch Assist (asistenta la plecarea din panta), aer conditionat automat pe doua zone.

Motorizarile Ranger sunt trei diesel, 2,2 litri 125 CP, 150 CP si un 3,2 litri de 200 CP. Nivele de echipare sunt Wildtrak (cabina dubla), Limited (cabina dubla), XLT (cabina scurta), Ranger (cabina scurta). Cel mai ieftin este Ford Ranger, cabina scurta, 2,2 litri 125 CP, 4x4, XL Base, are un pret de 27.000 euro cu TVA, iar in echiparea Wildtrak, cabina dubla, 3,2 litri 200 CP, 4x4, are un pret de 42.400 euro cu TVA. Mai multe informatii despre Ford Ranger gasiti aici.

Date tehnice - Ford Ranger facelift 2.2TDCi 150CP Double Cab XLT 4WD

Cilindree cmc 2198
Putere maxima CP (rpm) 150 (3700)
Cuplu maxim Nm (rpm) 375 (1500)
Viteza maxima km/h 175
Tractiune4x4
Volum rezervor litri 80
Lungime mm 5359
Latime mm 1850
Inaltime mm 1815
Ampatament mm 3220
Greutate kg 2123

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri