Producatorul ceh de automobile Skoda Auto a anuntat un volum de vanzari de 274.904 unitati in primul semestru al anului in curs, in crestere cu 12,4 % fata de perioada similara din 2005.
Cele mai populare modele Skoda sunt Octavia si Octavia Tour, urmate de Fabia si Superb.

Pe piata interna, Skoda a vandut in intervalul analizat 31.954 de masini, in scadere cu 1,6 procente fata de primul semestru din 2005, pe fondul diminuarii cererii pentru automobile noi si cresterii importurilor de vehicule second-hand.

Pe piata ceha, cererea de vehicule noi a scazut cu peste sase procente, in timp ce importul de masini rulate a crescut cu 12,6 la suta.

Pe pietele externe, Skoda a inregistrat vanzari record pentru modelele Octavia si Octavia Tour, cu 136.902 unitati comercializate, in crestere cu 20 la suta comparativ cu anul anterior. Pe locul secund s-a plasat Fabia, cu 126.450 unitati vandute, urmata de modelul de clasa superioara Superb, cu 10.709 unitati.

In Europa de Vest, vanzarile producatorului ceh au sporit cu 10,3 la suta, pana la 155.030 unitati, in principal datorita pietei germane - cea mai mare pentru Skoda, spaniole si belgiene.

In Germania au fost comercializate 50.615 masini Skoda, cu 19,2 la suta mai mult decat in primele sase luni ale anului trecut.

In Europa Centrala si de Est, vanzarile Skoda s-au ridicat la 67.667 unitati, in crestere cu 17,8 la suta, in Ucraina ritmul de crestere fiind de 89,4 la suta, in Rusia - 79,9 la suta, iar in Romania - 40 la suta.

Skoda a demarat in luna martie productia modelului Roomster, din care a comercializat deja 843 unitati, de la lansarea pe piata interna, in iunie. Modelul va fi introdus pe alte piete europene in cea de-a doua jumatate a acestui an.

Pana la sfarsitul anului, Skoda va angaja 800 de persoane pentru uzina din Kvasiny (in estul tarii), unde este produs modelul Roomster.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri