Tesla Motors a prezentat o versiune cu tractiune integrala a sedanului Model S, Tesla Model S P85D, cu doua motoare si functii de siguranta, inclusiv de asistare a soferului pentru prevenirea accidentelor, relateaza Bloomberg.

Elon Musk, non-conformistul director general al Tesla Motors, a spus ca automobilul poate accelera de la zero la 60 de mile pe ora (97 de kilometri pe ora) in 3,2 secunde. "Da, este o nebunie. E ca si cand ar decola de pe puntea unui portavion", a spus Musk, spre amuzamentul sutelor de invitati la sediul diviziei de proiectare a companiei din Hawthorne, California, scrie Mediafax.

Elon Musk a prezentat si sistemul Autopilot, un cruise control care poate accelera, frana si pastra banda automat. Daca soferul semnalizeaza stanga, masina va schimba singura banda. Sistemul Autopilot are doua camere video care urmaresc marcajele rutiere si semnele de circulatie.

Designul noului model il pozitioneaza mai bine pe piete cu clima mai rece, precum New York si Boston, unde cumparatorii cer tractiune integrala pentru a circula pe carosabil umed sau acoperit de zapada. Totodata, Testa se aliniaza in acest fel in rand cu alte branduri de lux, ca BMW, Mercedes-Benz si Lexus. Pretul de pornire al noului automobil Tesla, pentru optiunea cu doua motoare si pachet tehnologic, suspensie pneumatica si roti de 21 de inci, este de 120.170 de dolari.

Lansarea a pus capat speculatiilor si asteptarilor fanilor. Functiile noului model includ sistem radar care poate penetra ceata, ninsoarea si nisipul, pentru a evita accidentele, si o camera care identifica indicatoarele rutiere si pietonii, a spus Musk, adaugand ca masina se poate parca singura. Introducerea acestor functii marcheaa o noua pagina in istoria de 11 ani a companiei. Din 2009 si pana la sfarsitul primului semestru din 2014, ponderea cumparatorilor de vehicule de lux care au optat pentru tractiune integrala a crescut de la 33% la 46%, potrivit Edmunds.com.

In special pe segmentul de lux, tractiunea integrala este "o optiune asteptata", a declarat Karl Brauer, analist la Kelley Blue Book.
In trimestrul al doilea,Tesla a pierdut 62 de milioane de dolari, la vanzari de 769 de milioane de dolari. Compania, care a livrat 7.579 de automobile Model S in perioada respectiva, a avut probleme in a satisface cererea, a scris Musk intr-o scrisoare adresata actionarilor.
In acest an, actiunile Tesla au crescut cu 71%, dar Musk considera ca pretul titlurilor este cam prea mare, opinie impartasita si de Adam Jonas, analist la Morgan Stanley.

"Vehiculele electrice in mod categoric nu reusesc sa confirme asteptarile, la nivel global. Unii oameni cred ca Teslaeste o companie care va face vehiculele electrice accesibile pentru mase. Credem ca este fals. Tesla produce masini cu performante ridicol de mari, spre bucuria bogatilor", a spus Jonas. Analistul considera ca cresterea vanzarilor Tesla ar putea fi limitata in China, masinile alimentate cu baterii avand inca nevoie de progrese tehnologice pentru a avea succes.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri